Aprilturer 2011

Premiärpaddling påskdagskvällen i Hjälmaren

Hjälmaren låg spegelblank när jag tog årets första efterlängtade kajaktur från Tunäs udde. Jag fick några helt underbara timmar i min gamla "pansarkryssare", en Trapper/Salomon Arkö K1.
Jag har upplevelsepaddlat ensam i två säsonger och fullkomligt älskar det.
Rördrommen tutade från Segersjö. Ett fiskgjusepar lättade från ett boträd, från varje liten ö kunde jag njuta av taltrast-, koltrast- och rödhakesång och vitsippemattor. Jag fikade på Hästholmen i bara linne och tights. Tranor och grågäss flög över i solnedgången.
 

Bilagor

  • kajak påskkväll.jpg
    kajak påskkväll.jpg
    31.4 KB · Visningar: 833
Spenderade påsken solo i kajak mellan Singö och Norrtälje via Arholma, Idö och Lidön. Hade i princip skärgården för mig själv. Turrapport kommer.

/Anders
 

Bilagor

  • påsktur 1.jpg
    påsktur 1.jpg
    39.4 KB · Visningar: 762
  • påsktur 2.jpg
    påsktur 2.jpg
    30.7 KB · Visningar: 730
Vi gjorde årets första isfria paddling under påsken. Härligt väder och trevligt sällskap...kan man ha det bättre?
 

Bilagor

  • IMG_0984.jpg
    IMG_0984.jpg
    39.2 KB · Visningar: 746
  • IMG_1001.jpg
    IMG_1001.jpg
    23.1 KB · Visningar: 978
Påskapaddling

attachment.php


attachment.php


Det blev en riktigt lyckad påskpaddling med 2 tältnätter och massor av paddlande. Vi slog upp ett basläger utanför Skutskär och gjorde turer därifrån. Det blev årets första rollar i havsvatten och lite lek kring några stenar som stack upp i dalävens mynning.
 

Bilagor

  • kvarnkrossen2011 029.jpg
    kvarnkrossen2011 029.jpg
    46.9 KB · Visningar: 745
  • kvarnkrossen2011 004.jpg
    kvarnkrossen2011 004.jpg
    88.6 KB · Visningar: 709

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.