Ojämn låga

Tja

Har skaffat ett Primus MFS och håller på att lära mig hur det fungerar. Jag har dock ett litet problem. När jag tänder köket efter förvärmning så ger köket ifrån sig en låga som är ojämn och ibland gul.

Jag har provat bensin då uppstod samma fel så jag bytte till fotogen. Jag bytte även då ventilen eller munstycket eller vad man nu vill kalla det. Jag misstänker att jag gör någonting fel och skulle gärna höra era synpunkter om vad ni tror att jag har för fel.
Bäst vore det om någon med samma erfarenhet skulle kunna dela med sig av sina erfarenheter.

Tack på förhand !! /OScar
 
Samme problem

Jeg har samme problem med mitt MFS. Først trodde jeg bare det var sånn det skulle være. Men for en stund siden tente vi opp en kamerat sin MFS på parafin for første gang. Han hadde ingen problemer med ugjevn og av og til gul flamme. Jeg sendte mail til Primus og har fått beskjed om å sende brenneren til dem. Det skal jeg gjøre over helgen. Somregel slutter det å flamme gult etter en 10 minutters tid. Men det kommer av og til tilbake uvisst av hvilken grunn. Jeg har prøvd å rense brenneren og forvarmer brenneren meget godt før jeg tenner, så jeg tror ikke det har noe med det å gjøre. Min brenner var dessuten slik når den var ny.

Men kontroller at du bruker riktig dyse til riktig brennstoff. Jeg glemte å bytte dyse en gang når jeg gikk fra gass til parafin, da fikk jeg veldig dårlig flamme.

Jeg er spent på hva Primus sier om brenneren min. Jeg skal holde dere orientert.

mvh
Thomas
 
Jag har fixat det

Jag hittade lösningen ! det var en klart taskig förvärmning från min sida. Jag provade med fotogen och förvärmde den kanske i 2 min. Efter det så släckte jag den och tände köket som viltengasolbrännare som helst och det fungerade ! Prova du också !
 
Hmm

Jeg tenkte jeg skulle tenne opp brenneren en gang til før jeg sendte den inn til Primus og da gikk alt som det skulle uvisst av hvilken grunn. Tror ikke jeg gjorde noe forskjellig fra forrige gang. Kanskje litt mindre trykk i flasken?

Litt mystisk er det jo, men så lenge det funker er jo alt bra. Den ujevne flammen jeg opplevde var jo ikke farlig, bare irriterende.

mvh
Thomas
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...