Chariot Cougar 2/CX2 skillnad mellan årsmodeller

Kollar på begagnade Cougar 2 och CX2. Finns ibland annonser på riktigt gamla vagnar från -06 och -07, och jag har inte lyckats hitta någon bra sammanställning på vad som ändrats under åren.

Vet att CX fått skivbroms senaste åren. Har också sett att de riktigt gamla vagnarna verkar ha ett annat sätt att montera stroller-hjulen med någon slags mutter eller likande, men har inte förstått hur det funkar.

Är det någon som har järnkoll på förändringar som gjorts?
 
Hej!
Nej, järnkoll har jag inte. Men väl en Cougar från 05-06 (ca), fortsatt mycket välfungerande. Sedan dess har kapellet ändrats. Nu fästs det med breda hakar framtill (om det inte ändrats igen) och hela sidorna på framrutan går att fästa. På de äldre modellerna är det kardborre till såna fästen, det slits. Strollerhjulen fästes tidigare med muttrar, som du säger. Inget svårt, mutter loss, hjulaxel genom hål i chassit, mutter på från ovansidan. Det äldre skidset jag lånat var bara korta Rossignolskidor på monterade på fästet, det nya jag har nu känns bättre. Jag vet inte när dessa ändringar gjordes, men hoppas du har nån nytta av infon ändå...

MVH
/Mikael
 
Hej!
Nej, järnkoll har jag inte. Men ...

Tack för svaret! Det var intressant. Har du haft behov av reservdelar så du vet om det är möjligt att få tag på sånt som bara fanns på de äldre modellerna? Är det samma drag/fäste som man sätter på cykeln på din som det som är på dagens vagnar? Känns troligt att jag skulle vilja ha fästen på fler cyklar, och många begagnade vagnar har bara ett har jag märkt.
 
Jag vet faktiskt inte vad det är för fäste nu. Kikat på lite bilder och det ser rimligt lika ut med vissa modifikationer. Kolla med Thule om ett nytt fäste passar med gammal vagn. Vi köpte en ny mutter till ett strollerhjul för ett par år sen, det fanns på Addnature, som jag tror var generalagent då. Thule kanske har gamla reservdelar?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...