Klättermusen Röskva 45L för backpacking

Hej,

Mitt use case är kanske inte det vanliga för Utsidan, men ni verkar kunna era grejer så vore jättefint med er input :)

Jag ska vara på resande fot ett längre tag, i både stads- och friluftsmiljö. Först Asien. Nu vill jag ha en gedigen ryggsäck som kommer att innehålla mitt liv framöver.

Mina krav är:
  • Ej endast toppmatad
  • Går att ha med på flyg som handbagage. (Om längden överskrider någon cm är det inte hela världen, brukar inte vara någon fara)
  • Vettigt bärsystem. Har inga hardcorekrav, men hyfsat midjebälte och liknande är nödvändigt.
  • Helst minst 40 liter

Väldigt gärna: Laptopfack och/eller vätskeblåseplats mot ryggen. Minst 40 liter. Tillräckligt med fack för att allt inte ska bli en enda röra (är missnöjd med min Haglöfs Tight XL pga detta).

Ratade modeller som nästan passar: Osprey Farpoint 44 (datorfack på utsidan), Osprey Porter 46 (inte lämpad för längre sträckor), Mountainsmith Approach.

Efter mycket research hade jag i stort sett bestämt mig för att importera en Kelty Redwing 50 från USA.

Något för hög för handbagage överallt, men många som har med den ändå - den ser ju ganska clean ut och man behöver ju inte packa den fullt.

Men så kollade jag in Klättermusen. Deras Röskva 45L verkar helt perfekt, förutom dyr, kanske lite tung och inte så mycket fickor (men det kan man ju haka på). Men det är extremt bristfälligt med information och bilder på nätet, och jag vill gärna veta mer om den innan jag slår till. Någon som kan uttala sig?
Mått: 60*32*23 cm.

Redwingen är egentligen betydligt billigare, men med tanke på frakt från USA och tull och moms blir skillnaden inte så stor.

Även Gnå verkar VÄLDIGT fin, men tror 35L kan vara i minsta laget för mig.
Mått: 50*30*20 cm

Som sagt, ska vara på resande fot under ett längre tag. Kommer nog bli både vandring, tåg, flyg, buss i både natur, landsbygd och stadsmiljö. Är ju en stor bonus om det är en väska som håller för utomhusäventyr om man ger sig ut för att tälta i vildmarken i framtiden.
 
Gungner

Hejsan.

Et litet sent svar

Jag använder Klättermusen Gungner 50L. Den er 56cm hög. 40L är 55cm hög. Om du vill ha extra utrymme, köp också en Kraka 9L. Den har flera fickor, och kan fästas på toppen av Gungner. Använder själv detta och det funkar bra att ta med som handbagage. Men kolla vad flygsällskapen säger
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Henkster Kardborreband på Klättermusen Arvaker/Röskva? Transportera 5
Arvidsjaur Klättermusen röskva 65l Transportera 5
nattochdag Hur man använder en ryggsäck (Klättermusen) Transportera 6
Almasfar Justera rygglängd Klättermusen Grip 60 Transportera 1
Glännman Klättermusen flinta och extrafickor, sitter de bra etc? Transportera 2
hagle Klättermusen Allsvinn vs Ratatosk Transportera 5
Luffarn Klättermusen Fenja Transportera 0
snusmomrik klättermusen mjölner 2.0 75L vs Arvaker 60L Transportera 2
aksello Klättermusen hugin Transportera 1
B.M.F Kompressionsremmar till Klättermusen Gungner?? Transportera 1
LGAndersson Klättermusen granit Transportera 16
nmr klättermusen mjölner - funkar den? Transportera 17
nmr klättermusen granit Transportera 11
pack Nya ryggsäckar från Klättermusen, + annat Transportera 14
hvidt Klättermusen nya ryggor Transportera 3
Sailor14ft Nya Klättermusen säckar på deras hemsdia Transportera 3
indi Klättermusen Mjölner Transportera 3
nmr klättermusen och mjölner Transportera 15
macgunde Innersäck till Klättermusen Gungner Kev 40 liter? Transportera 3
Filiop Rekommenderad storlek på Klättermusen Mjölner?? Transportera 8
Qajastin Modda Klättermusen Ratatosk. Tips? Transportera 2
marcusen Innermått Klättermusen Gungerkev 50 Transportera 0
icarus Klättermusen-Mjölner 100 hjälp?? Transportera 5
anwi Klättermusen Gungner Kev Transportera 1
Retrovirus Arc´teryx Kashmin 52 eller Klättermusen GungnerKev 50? Transportera 3
johan74 Klättermusen Ratatosk Transportera 3
resenaren Mjölner klättermusen Transportera 6
Niclas Klättermusen Gungner till det mesta???? Transportera 1
Andrahandsvärden på Klättermusen Transportera 1
Daypack från Klättermusen? Transportera 1
Barninsats till klättermusen säckar Transportera 1
Peter77 Everest ADV Hiking 45l och 65l Transportera 4
Aleggs Norröna 45l Transportera 1
SUPERENDURO Marmot Matterhorn 42 (Large 45L) Transportera 5
snurpen BRA 35-45L RYGGA? Transportera 4
friman Haglöfs ROC 45l? Transportera 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...