Vandra i Stockholmsområdet

Hej!

Jag är en van vandrare i svenska marker och släkten har bett mig ta med dem ut över en helg ("släkten" är över 20 pers, både ungdomar och vuxna). Därför är jag just nu i planeringstagen, jag tänker försöka hyra tält och organisera så gott det går. Det lutar åt Hjälstaviken eller åtminstone någonstans som inte är alltför långt bort från Stockholm. Nu till min fråga:

Är det någon som har erfarenhet av att hyra en buss för ett stort gäng? Något speciellt bussbolag som är bra/billigt? Jag hittade en tjänst för bussofferter - någon som använt den och vet om det är bra?

Eller generellt, några tips för att vandra med vanliga personer utan friluftsvana? Känns lite halvnervöst måste jag erkänna...

Tacksam för svar!
 
Välj kollektivtrafik i stället mycket enklare! Frakta ev tält och annan utrustning med bil. Alternativ till tält är ju scoutgårdar och liknande som man kan hyra
 
Hm, det är ju förstås ett alternativ... funderar bara på om det blir lång transportsträcka från dit man kommer med bussen. Men det kanske är bra ändå, betydligt billigare är det väl säkert iallafall :) Jag får bestämma ställe först helt enkelt!
 
Har du tänkt basläger?

Hur lång vandring? A till B eller rundslinga?

Jag har ett par förslag.

Båt till Nåttarö och basläger på campingen. Fina promenader på ön.

A till B på Sörmlandsleden med övernattning i medburna tält. Bra sträcka är t ex västerut från Järna.

Thure
 
Har du tänkt basläger?

Hur lång vandring? A till B eller rundslinga?

Jag har ett par förslag.

Båt till Nåttarö och basläger på campingen. Fina promenader på ön.

A till B på Sörmlandsleden med övernattning i medburna tält. Bra sträcka är t ex västerut från Järna.

Thure

Tack får tipsen! Jag har motvilligt fått acceptera att det kommer bli basläger :) det är det som känns mest realistiskt. Nåttarö är ju en väldigt bra idé - vet du någon plats som lämpar sig extra bra för tältning, om man är 4 eller 5 tält?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jackiie Vandra med cocker-spaniel Transportera 5
Wibrån Ryggsäck/väska att resa/vandra i "tjänsten" Transportera 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.