GROTTOR västernorrland

hej

det finns ca 71grottor i övik, en är en isgrotta vid hamptjärn. den vill jag besöka med några vänner nu i vintern. är det nån som vet lite mer direkt vart den är??
kanske det är nån som vet om lite andra grottor också.??
 
Har en lista liggande över ett helt gäng grottor i Medelpad. Dock endast i pappersform...

Skriver in de jag tycker verkar mest intressant imorgon.
 
Intressant idé att utforska grottorna. Det ska tydligen finnas en vid stockholmsgatorna om jag minns rätt, har aldrig hittat den dock. Sen finns det Skallbergsgrottorna och Räckebergskyrkan.

Jag har inte varit in i några av dom, bara tänkt gå in i dom länge. Men det kan vara ett tips iaf, sen är jag nyfiken på om ni har tittat in i isgrottan?
 
Hej, isgrottan vid Hamptjärn är inte så svår att hitta. Den ligger inte långt från stigen mellan Hamptjärn och Vitsjön. På vänster sida om man kommer från Hamptjärn. En gammal skylt finns där man viker av stigen. Skicka mig ett pm om du vill ha gps-koordinater.

Många grottor i området har geocacher. En bra hobby om man tycker om att utforska sin omgivning.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...