Bästa lagning gummistövel?

Det sipprar sakta in vatten i mina älskade gummistövlar. En modell som inte längre tillverkas och som jag nog kan gå barfota i utan skavsår! Så de får inte dö. Måste givetvis tvätta noga och kanske slipa väldigt försiktigt, men sedan? Gummilim? Silikon? Gummifärg (sådan man doppar handtag i)? Vad tror ni blir bästa resultatet?
 
Solution och lagningslapp

För några år sedan fixade jag stövlarna med lagningslapp och solution av typen man använder för att repa punktering på cykeln. Det blev bra, stövlarna är täta och lever än. Upplever att lagningslapp vulkar ihop fortare än Liquisole härdar.

Biltemas reparationssats.
 
För några år sedan fixade jag stövlarna med lagningslapp och solution av typen man använder för att repa punktering på cykeln. Det blev bra, stövlarna är täta och lever än. Upplever att lagningslapp vulkar ihop fortare än Liquisole härdar.

Biltemas reparationssats.

Har också använt denna metod med gott resultat, det lagade stället höll tätt resten av stövelns liv att jag sedan lyckades klanta mig och göra nya hål är ju inte lagningen fel ;-(
 
Bara det att de flesta gummistövlar nog är gjorda i nån slags plast eller plastblandning numera. Vulkmedled fäste inte laglappen alls på min stövel.

Hade lycka med ShoeGoo. Tror det är rätt lika Liquisole. Hade en stor reva ovanpå foten. Fattar inte hur den uppstod, men det gjorde den. Över vintern när stövlarna hände i mitt förråd. Jag satt en bit cykelslang över revan och spacklade på med ShoeGoo både före som lim och la sen på lite extra runt kanterna. Håller fint men ser ut som sjutton.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...