Bedrägeri från Utemagasinet?

Jag har prenumererat på Utemagasinet i kortare perioder lite då och då.
För en tid sedan nappade jag på ett erbjudande på sex nummer plus en mössa för 199:- plus porto 39:-, (för att skicka mössan) har jag för mig.
Det kan det väl vara värt, men 799:-, aldrig.
Jag tycker också att tidningen har blivit sämre efter att de gjort om den.
I senaste numret får man tex reda på att man kan göra pinnbröd och att man man trä på en kanelbulle på en pinne och värma över elden. Känns som lite dagisnivå på det.
De har också en artikel om Vadvetjåkka. Det tyckte jag lät intressant. Blev besviken när jag såg att det bara var ett par sidor med bilder, nästan ingen information alls. En del bilder var helt onödiga som tex bild på kaffemugg, en person i pyjamas och bildtext som talar om att personen såg "lättad" ut efter morgonpromenaden. Ok. Har faktiskt inte lust att köpa en tidning för att få reda på det.
Artiklarna och bloggarna här på Utsidan är mycket trevligare och mer läsvärda, tycker jag.
 
Vad finns det marknad för? Friluftskläder och prylar omsätter mkt och de som säljer vill annonsera. Sån annonsering har i stor utsträckning flyttat till nätet. Hur mkt av olika tidningars intäkter som kommer från annonser varierar men brukar vara över 50%.

Med större budget skulle Utemagasinets kunna bli bättre.

Thure
 
Inspirerad av den här tråden bläddrade jag igenom senaste numret av Utemagasinet.

Jag gillar mixen. Intressanta fototips och bra bilder. Som lite skumögd 60-åring gillar jag inte layouten med minimal text insprängd med dålig kontrast i vissa bilder.

Fortsätter som prenumerant.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...