Skogsskövling i nationalpark

Du är så pinsam att jag får ta fram skämskudden och gömma mig bakom. Kan du verkligen vara egenföretagare som du hela tiden påstår? Mycket tveksamt att det skulle vara möjligt om du har så svårt att förstå de enklaste saker. Det handlar om två olika juridiska personer:

Svenska naturskyddsföreningen, organisationsnr 802002-4280
Emådalens naturskyddsförening, organisationsnr 833200-6207

När ordföranden i Emådalens naturskyddsförening uttalar sig om något så representerar han alltså inte alla naturskyddsföreningar eller alla medlemmar i Svenska naturskyddsföreningen. Ungefär som när en ordförande i en lokal avdelning av Sverigedemokraterna säger att alla kvinnor är horor, så är det nödvändigtvis inte Sverigedemokraternas officiella inställning till det täcka könet.

Pinsam är du själv.
Men vi tar det igen. Det enda sättet att bli medlem i en lokalförening, är ju att bli medlem i riks-SNF. Lokalföreningen representerar ju SNF på det lokala planet. Båge gentemot medlemmar som mot allmänheten. Om nu Riks-SNF finner att lokalföreningen missköter sig, eller några ledande företrädare för lokalföreningen skulle göra det, så får ju samarbetet upphöra och/eller dessa medlemmar uteslutas.

Så skedde ju t.ex. när Sd nyligen bröt med sitt ungdomsförbund och titt som tätt utesluts ju misshagliga medlemmar från Sd. Men jag har aldrig hört talas om att misshagliga SNF-medlemmar uteslutits ur moderföreningen eller att moderföreningen tagit sin hand från misshagliga lokalföreningar.

En mer företagsliknande jämförelse är ju systemet med franschaise, där franschaise-företaget har att vara moderbolagets ansikte utåt. Missköter sig franschaise-företaget, så får ju moderbolaget vidta nödvändiga åtgärder och vid behov avsluta samarbetet.
/Niklas
 
Tänkte mest på att någon erkände sitt misstag. Lite grann iaf.

...sådant finns det ju inte särskilt mycket av annars i den organisationen.

Aha, du menar så. Tja, när SNF väl har blivit överbevisade i sak, fanns det väl ingen anledning att fortsätta förneka fakta.
/Niklas
 

clindh

Forumvärd
Nu får ni kamma till er här. Kan ni inte debattera sakligt, utan att komma med förklenande insinuationer om sjukdomstillstånd så debattera inte alls. Det är inte första gången jag behöver säga till. Ingen nämnd, ingen glömd - det är sällan ens fel när fler träter. Gör nu ert bästa, tack.
 
Nu får ni kamma till er här. Kan ni inte debattera sakligt, utan att komma med förklenande insinuationer om sjukdomstillstånd så debattera inte alls. Det är inte första gången jag behöver säga till. Ingen nämnd, ingen glömd - det är sällan ens fel när fler träter. Gör nu ert bästa, tack.

Var ser du den sakliga debatten?
Jo, man skulle ju kunna ignorera dessa trådar helt, men varför kan det inte få startas en diskussion om tex skogsvård (som i detta fall) på Utsidan, utan att den ska kapas av någon som ägnar en stor del av sin fritid åt att sprida desinformation i dessa frågor? Någon är orolig för pågående avverkning i en nationalpark och strax handlar tråden om att Naturskyddsföreningen är en maffiaorganisation och att svenska staten konfiskerar skog. Har du själv aldrig undrat vad dessa personer vill med sitt deltagande på Utsidan? Det är ju som om en person som vill avskaffa den privata äganderätten skulle regga sig på ett forum för aktietips. Vad är poängen med det mer än att bråka med personer som vill utbyta såna tips?
 
Avundsjuka gossar blir sossar.

Men jag förvaltar ett arv och det kräver faktiskt blod, svett och tårar. Kanske svårt att förstå för den som lever i skyddad verkstad med hyreslägenhet och feta fasta löneutbetalningar varje månad.
/Niklas
Det där var det mest korkade jag läst på länge.

Det är alltså synd om dig som fått ett kapital, som du dessutom verkar kunna leva på, gratis av vem det nu var du ärvde av, utan att du behövt göra ett jäkla vitten utom att bli född av rätt föräldrar? Och det är så mycket bättre att vara "vanlig löntagare", där de flesta sitter på en mer eller mindre osäker anställning, och fler och fler inte har någon anställning alls vad med uppluckringen av arbetsrätten som Alliansen jobbat så hårt för?

Att bo i en lägenhet är inte heller riktigt så lysande som du verkar tro. För all del trevligt och bekvämt, men har man bara lite pengar så att man inte behöver belåna sig över öronen är bostadsrätt eller villa klart billigare.

Seriöst, om det är så illa så får du väl sälja skogen och ge bort majoriteten av pengarna. Då är du i samma situation som de du ser ner på, och får börja klara dig på dina egna meriter, och inte på det föregående generationer jobbat ihop till dig.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...