Aldrig mer handla Arcteryx, de har sämre kundservice än försäkringskassan!

avslutad210712

Gäst
En världsdel, bestående av två kontinenter, Nordamerika och Sydamerika. Vad annars?

Lycka till med att åka till Kanada och förklara för dem att de inte är kanadensare (och inte kajaker heller.....) utan amerikanare (inte bilarna alltså...) och att deras hockeylag är amerikanska lag *L*. Förlåt ishockey heter det såklart för annars kan någon få för sig att jag menar landhockey *L*.

Självklart är det rätt men ärligt talat tror jag att företag som har sitt säte i Kanada föredrar att kalla sig kanadensiskt. Och på utsidan föredrar vi att diskutera andra saker än vad trådskaparna egentligen hade tänkt sig *L*.
 
Och på utsidan föredrar vi att diskutera andra saker än vad trådskaparna egentligen hade tänkt sig *L*.


Skilj på land och världsdel.




Lycka till med att åka till Kanada och förklara för dem att de inte är kanadensare (och inte kajaker heller.....) utan amerikanare (inte bilarna alltså...) och att deras hockeylag är amerikanska lag *L*. Förlåt ishockey heter det såklart för annars kan någon få för sig att jag menar landhockey *L*.



Självklart är det rätt men ärligt talat tror jag att företag som har sitt säte i Kanada föredrar att kalla sig kanadensiskt. Och på utsidan föredrar vi att diskutera andra saker än vad trådskaparna egentligen hade tänkt sig *L*.


Tror de flesta kanadensare är medvetna om att Amerika är en världsdel, och citatet överst är för att förtydliga att du gled ifrån ämnet betydligt tidigare.

Men nu, förhoppningsvis tillbaks till ämnet.
 
En världsdel, bestående av två kontinenter, Nordamerika och Sydamerika. Vad annars?

Tror du ska köpa dig en kartbok och en geografibok årskurs 1,2. Så du menar att det bara finns 6 världsdelar alltså? Vf skulle man dela upp samma världsdel med två olika namn om man kunde samla dem under "Amerika" i detta fallet?
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Världsdelar_och_kontinenter

Lycka till med att åka till Kanada och förklara för dem att de inte är kanadensare (och inte kajaker heller.....) utan amerikanare (inte bilarna alltså...) och att deras hockeylag är amerikanska lag *L*. Förlåt ishockey heter det såklart för annars kan någon få för sig att jag menar landhockey *L*.

Självklart är det rätt men ärligt talat tror jag att företag som har sitt säte i Kanada föredrar att kalla sig kanadensiskt. Och på utsidan föredrar vi att diskutera andra saker än vad trådskaparna egentligen hade tänkt sig *L*.
Of course sorry B. Tänkte bara attlite allmänbildning knde hjälpa en vilsen själ. (Sista inlägget)
 
Tror du ska köpa dig en kartbok och en geografibok årskurs 1,2. Så du menar att det bara finns 6 världsdelar alltså? Vf skulle man dela upp samma världsdel med två olika namn om man kunde samla dem under "Amerika" i detta fallet?

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Världsdelar_och_kontinenter





Of course sorry B. Tänkte bara attlite allmänbildning knde hjälpa en vilsen själ. (Sista inlägget)




http://en.m.wikipedia.org/wiki/Americas

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Amerika

Om vi nu skall referera källor.
 
Angående kundservice från märket direkt. Som tidigare skrivet så kontaktade jag även arcteryx direkt. Men ärendet tog ändå så lång tid. Arcteryx gjorde samma sak och lovade återkoppling olika tider som de inte höll.

Min åsikt är att alla länkar bör hålla hög servicenivå då det är så dyra produkter. Samt ha fungerande rutiner för återkoppling, och trevligt bemötande. Dock borde det va lättare för agenturerna och märket att ha kvalitetssäkra servicerutiner än för enskilda butiker.

eventuellt att jag framöver lägger in ytterligare mailväxling med arcteryx och/eller sasquatch för att visa upp sanslösa servicenivån.

Bättre att köpa andra märken
 
Har personligen bara bra erfarenhet av Arc'teryx kundservice. Har en dyr dunjacka från dom där dragkedjan gick sönder. Skickade in den till ÅF som skickade vidare till Arc'teryx direkt. Fick en helt ny jacka!
 
Arc'teryx kundtjänst

Jag vill dela med mig av de erfarenheter av Arc'teryx kundtjänst som jag haft under senaste året.

För det första så behöver man i dagsläget inte kontakta varken affär eller agent i Sverige - jag gick direkt till detta formulär och beskrev mitt problem (jag hade en Gore-Tex-handske som börjat läcka).

https://arcteryx.com/Service-Forms.aspx?country=se&language=en&en&subject=WAFORM

Jag fick snabbt svar med instruktion om att skicka in dem. Sedan dröjde det inte länge innnan jag fick detta:

"Vedrørende din reklamasjon er godkjent.
Det gjelder en Lithic Mitten W’s i str. L ​i fargen Glacier.
Dette er dessverre en utgått modell, men vi ønsker likevel å tilby deg et nytt produkt.
Vi har på lager Alpha SV Mitten i farge Black.
Kunne du tenke deg den som erstatning?​"

Det var bara att tacka ja och jag fick en ny dyrare handske skickad till mig ganska snabbt.

Sedan har jag haft en t-shirt i ull som jag fick en helt ny, no questions asked.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...