Sportklättring GBG

Hej, Var finns den bästa sportklättringen i Göteborg?
Tack för hjälpen!

Nu sportklättrar jag iofs ganska sällan i Sverige men kan helt klart rekommendera Aspen, speciellt om man rör sig i de lägre graderna (4-6). I övrigt räknas väl Hyltebergen som Göteborg sportklätterområde #1. Där kan man hitta allt från 10 m grad 5 till 25 m grad 9.
 
Den helt absolut alla kategorier mest helt överlägsna, alla kategorier, oavsett kategori måste väl ändå vara Trellebystrands sportklättring? :)
 

Bilagor

  • image5.jpg
    image5.jpg
    63.8 KB · Visningar: 1,059
Finns det någon förare för trellebystrand?

Jag vet inte om din fråga är seriös eller inte, men jag tror det finns en lapp/förare på plats när du är där. Jag vet också om att Tomasz (som skriver förare för göteborgsområdet) har fotograferat Trellebystrand... Trellebystrands camping är det väl bara att googla på...
 
För att undvika potentiellt olustiga missförstånd kan jag förtydiga att det fanns en god portion ironi i lyckegårds rekommendation.
 
För att undvika potentiellt olustiga missförstånd kan jag förtydiga att det fanns en god portion ironi i lyckegårds rekommendation.

Man kan ju också fråga sig hur folk på Stångenäset/Lysekil skulle ställa sig till att finna sig annekterade av Göteborg?

Det väckte ju ett visst rabalder när det ställdes upp "Välkommen till Göteborg"-skyltar i Mölndal.

Anneli Hultén = västkustens Putin?
 
Man kan ju också fråga sig hur folk på Stångenäset/Lysekil skulle ställa sig till att finna sig annekterade av Göteborg?

Det väckte ju ett visst rabalder när det ställdes upp "Välkommen till Göteborg"-skyltar i Mölndal.

Anneli Hultén = västkustens Putin?

Inte så noga, alltsammans ligger ändå där någonstans strax söder om (huvud)stan :)

Lite fel i rubriken. Jag behöver inte klättra alldeles inpå GBG.
Jag kör gärna runt lite i Bohuslän som ju är en av våra absolut vackraste landskap.

Jag fråga mest pga den strikta bultpolicyn.
 
Man kan ju också fråga sig hur folk på Stångenäset/Lysekil skulle ställa sig till att finna sig annekterade av Göteborg?

Det väckte ju ett visst rabalder när det ställdes upp "Välkommen till Göteborg"-skyltar i Mölndal.

Anneli Hultén = västkustens Putin?

Även Hyltebergen ligger tekniskt sett utanför Göteborg, precis som alla klippor i Kungälv och kommunen strax norr om Kungälv, eller kommunen bortanför Partille, eller söder om Göteborg (som faktiskt har åtminstone en okej kvällsklippa). Härryda/Rävlanda-kommunen har mig veterligen också ett sportklätterberg, alldeles inpå gränsen till Göteborg... (Om den inte tillhör någon kommun som heter Landvetter kommun??).
 
Även Hyltebergen ligger tekniskt sett utanför Göteborg, precis som alla klippor i Kungälv och kommunen strax norr om Kungälv, eller kommunen bortanför Partille, eller söder om Göteborg (som faktiskt har åtminstone en okej kvällsklippa). Härryda/Rävlanda-kommunen har mig veterligen också ett sportklätterberg, alldeles inpå gränsen till Göteborg... (Om den inte tillhör någon kommun som heter Landvetter kommun??).

Jag kan tänka mig att vara såpass generös att jag faktiskt räknar klippor som ligger i GBG kommun som tillhörande Göteborg :)

Annars tänkte jag mest att det borde vara skillnad på ställen som ligger 5-10 km för stan/kommungränsen, och de som ligger 10-12 mil bort. Men visst håller jag med dig, Trellebystrand torde vara den överlägsnaste klätterdestinationen någonsin, alla kategorier, alltid. (Förutom möjligtvis Granitgrottan, dårå)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Darek12 Söker klätterförare online förutom 27 crags Klättring allmänt 1
plupp27 Tips på sportklättring mellan Stockholm och Åre? Klättring allmänt 3
Åkepappan Sportklättring ett nödvändigt ont för nybörjare? Klättring allmänt 17
seon Konsumentverket förbjuder sportklättring. Klättring allmänt 15
kotten1 Max fångryck på rep till sportklättring Klättring allmänt 19
avslutad130107 Sportklättring i Kroatien? Klättring allmänt 4
Lortpelle Sportklättring/bouldering i Asien juni - juli? Klättring allmänt 7
seon Områden för "lätt" sportklättring Klättring allmänt 9
elperroviejo starta sportklättring i kristianstad Klättring allmänt 4
tobbeekberg Sportklättring i argentina/södra chile? Klättring allmänt 1
7sjunger Sportklättring på Ingarö Klättring allmänt 1
Stepho Boulder/sportklättring i Sardinien runt jul/nyår?! Klättring allmänt 3
ptengvall Sportklättring i Paris Klättring allmänt 0
Trad & sportklättring i Tyskland samt Frankrike Klättring allmänt 2
johnliungman Rep upphittat i gbg Klättring allmänt 0
Maurits Skomakare i GBG Klättring allmänt 2
johnliungman Plats i bil Gbg-Romsdalen 10-15 juni Klättring allmänt 0
gahne Småfåglar på led i Gärdsås, Gbg Klättring allmänt 0
Maurits Topprep runt GBG? Klättring allmänt 2
utemänniska Affärer i Gbg som säljer klätterutrustning? Klättring allmänt 8
Michel.B Replagskamrat i Gbg sökes! Klättring allmänt 2
8532 Säkra leder/Via ferrata i Gbg/Bohuslän? Klättring allmänt 4
realout Nybörjare söker klätterkompis i Gbg. Klättring allmänt 1
daniel gudmundsson Klätterpolare i Gbg?? Klättring allmänt 0
Pontus.a Klätter polare i GBG sökes! Klättring allmänt 1
Retrovirus Climb in i Gbg? Klättring allmänt 4
CyberJunkie Hur ranka Utby, Gbg som klätterområde Klättring allmänt 9
fjelltur Boulderguide Hönö/Gbg? Klättring allmänt 1
matmat Hyra klätterskor i GBG? Klättring allmänt 3
klätteragge Tjejklätterträff i Gbg Klättring allmänt 1
kite Klätterpolare i Gbg Klättring allmänt 10
anod höstleder i Gbg Klättring allmänt 1
klätterkompis/GBG Klättring allmänt 0
Klätterkompis sökes i GBG Klättring allmänt 0
kuusamo Klätter kompis i Gbg. omr Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...