Gratis klätterprylar!

Ovanstående Petzl-prylar bortskänkta

Repbromsen och skruvkarbinen försvann snabbt till bättre behövande. Ha en fin sommar, och fortsätt skänka bort överflödiga prylar, alla friluftsvänner! Mvh, Petter Leife
 
Härligt!!

Jag uppmuntrar också glatt andra att följa exemplet!

Du bidrar till återvinning, du känner dig som en generös och allmänt bra människa och du blir kvitt prylar som hopar sig och stjäl din energi (vare sig du är medveten om det eller ej).
 
Jag har 30meter statiskt rep i okänt skick dock inga uppenbara skador på det förutom lite smuts.
Bör trots detta inte användas i klättersammanhang enligt mig. Vill någon trots allt ha det till något annat ändamål så är det erat, och så slipper det åka i soptunnan.

Mvh Peter
 
God tisdagkväll allihop!

Ett set med camalots bortskänkes till den som kommer att använda dem!! Kanske någon som håller på att skrapa ihop ett trad-rack?

Det är original camalot generation 2 (??) (före 2005, se bilden) 0,4 - 3.

Jag har ersatt de gamla slitna nylonslingorna med 6mm repsnöre. Inte så snyggt och rekommenderas inte på nya camalots men totalt bombsäkert på denna äldre typ med en ögla gjuten i metall istället för wireloop i plastskal som kan vika sig och gå av med fel slinga..

Mycket bra skick, absolut säkra att använda. Sätt på egna slingor eller nya repstumpar om du känner för det!

Upphämtas i Sthlm eller skickas mot frakt (cirka en hundring skulle jag tippa).
 

Bilagor

  • IMG_0413.jpg
    IMG_0413.jpg
    34.7 KB · Visningar: 770
Mammut Dynamiskt 10meter 10mm

Inköpt nånstans mellan 03 och 06. Sparsamt använt. Endast använt som ankarbygge. Har köpt ett statiskt rep nu. Jag har ingen användning av det längre.
Bytes mot: kamsäkring, kilar, karbiner eller QD's. Kom med förslag. Finns i Eskilstuna. Kan skickas.
 

Bilagor

  • mammut_dynamiskt_10m_10mm.jpg
    mammut_dynamiskt_10m_10mm.jpg
    84.2 KB · Visningar: 503
Hej!

Försök helst hålla er till trådens ursprungliga syfte, att ge bort klättergrejer gratis. Det blir så mycket roligare då. Det finns ju en prylmarknad för annat.

Med vänliga hälsningar

Mikael
 
Jag har till exempel en Black Diamond superslacker repsäck och en Petzl Elios hjälm (size 2) som jag inte behöver längre. Nån annan som har glädje av dem?

EDIT: Repsäcken tagen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.