Sven Yrvind

Han är en av mina idoler!
Jag skulle inte göra det han gör, som han, men jäklar vad cool den farbrorn är!
 
Ja, det kan stämma, han skulle frakta sin båt till Irland för att starta seglingen där. Därav den höga hastigheten!
 
Han kör

båten på trailer bakom sin bil. Undrar om han höll hastighetsbegränsningarna för trailer?? (AISdata är från i måndags). SPOT-plot på hans hemsida i morse var han strax väster om London.

Thure
 
Läste han bok nyligen, "med bris mot kap Horn" heter den tror jag, helt ok läsning, fanns på akademibokhandeln
 
"Vilket ansvar tar samhället när de uppmuntrar folk till att jobba nio till fem fem, utsätter sig för stress, skilsmässor, storstadsluft, massproducerad mat, TV, galna kosjukan, rök, sprit, knark, våld, trafik och sen låter dem, med meningslösa liv bakom sig, utsugn som russin, dö anomymt på ålderdomshem?"
Citat från Sven Yrvind hämtad från tidningen På Kryss, mycket trevlig gubbe. Har förståelse för ens udda resplaner.

/Rasmus, som träffade Yrvind i Västervik 2005 när han just hade klivit frälst av kompositmaterial
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
andersmossing Sven Yrvind en route! Segelsporter 35

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...