Grupp för friluftsliv i Stockholm

Lägg till mig till listan också! Jag är rätt grön på det mesta, men provar mer än gärna nya saker. Klättring, vandring, paddling etc. Behöver mer adrenalinkickar i vardagen!

/Karin
 
Google-grupp för intresserade

Hej!

Kul att så många är intresserade av en grupp för friluftsliv i Stockholm.

Ett test för att komma igång tänkte jag skulle vara att starta en Google-grupp där alla kan bli medlemmar så är det där sedan fritt att organisera aktiviteter.

Adressen är: http://groups.google.com/group/stockholm-outdoors

Gå till den sidan och bli medlemmar så kan vi utveckla konceptet vidare därifrån! Om ni känner fler som är intresserade, bjud gärna in dem också.

Mvh,
Robert Henriksson
 
Spåna och koordinera små äventyr

Jag har själv känt att det skulle vara kul att komma ut i skogen och på vattnet och träffa lite folk på ett prestigelöst sätt. En gång i tiden arbetade jag som kajakinstruktör och färdledare, men nu sliter jag mest på kontor... Jag tänkte att man kunde använda tillgänglig teknik för att hitta på och koordinera aktiviteter. Därför skapade jag en facebookgrupp. Den är inte så stor ännu, men man måste ju börja någonstans...

http://www.facebook.com/group.php?gid=148106553925
 
Kajakpaddling 17/10!

Nu är första aktiviteten planerad!

Kajakpaddling i skärgården helgen 17/10. Det är kallt i vattnet, och man bör överväga att göra någonting annat om man är ovan. Jag håller de som är intresserade uppdaterade via länken som ni finner i mitt tidigare inlägg :)
 
Bra initiativ med en facebookgrupp, gick just med i den! :D

Tycker paddlingen låter intressant. Är van forspaddlare men inte så van havspaddlare. Paddlade dock i Alaska nu i somras samt gjort en kortare tur i Sthlms innerskärgård för ett par år sedan så jag har garanterat fått mersmak för lite långtursspaddling...

Någon som vet var man kan hyra utrustning till en billig penning?
 
Paddling i morgon (lördag)!

NU ÄR DET SPIKAT!

DE SOM VILL HÄNGA MED UT OCH PADDLA MÖTS PÅ SKÄRGÅRDENS KANOTCENTER (Engarn/Resarö, 185 93 VAXHOLM) I MORGON (LÖRDAG) KLOCKAN 10:00.

Jag kommer att ha en kort genomgång mellan klockan 10:20-10:30 (cirka). Sedan går det bra att använda kajakerna fram till klockan 15:30. Priset kommer att hamna någonstans mellan 300-400kr och inkluderar kajak, paddel, kapell och flytväst. Jag kan nås på telefon 0730-307135. Karta till uthyraren hittar du på www.eniro.se.

Jag vill än en gång påminna om att vattentemperaturen ligger runt 7-8 grader och att man kyls ned snabbt om man trillar i. Om man känner sig osäker bör man hitta på en annan aktivitet.

Mer detaljer på finns under "Dicussion Board" på:
http://www.facebook.com/group.php?gid=148106553925


VI SES!
 
Skriv upp mig också...

Jag har bott utomlands några år och flyttar hem från Chamonix till Stockjholm om någon vecka vilket känns sjukt deppigt.

Så från nästa vecka är jag på.

mvh
m
 
+1 Jag vill också ha sällskap. Jag cyklar, joggar, vandrar oftast sörmlandsleden, och ska även nu börjat paddla. Har även blivit en del långfärdsskridskor och längdskidor, klättring utomhus står på tapeten.
Utgår normalt från Tyresö med alla aktiviteter.

Kom just hem efter 9 dagars tältning i jämtlandsfjällen och känner mig smått deppig!
 
JAg vill också vara med

Både på listan och kan hänga med på dagsutflykter på sörmlandsleden. JAg vill komma ut mer, men har inte hittat nån att komma ut med. Är nybörjare på vandring och egentligen allt, men har ett enormt sug.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.