Svar på öppet brev ang bland annat STF Sylarna

Hej STF

Jag uppskattar att ni tog er tid för att svara frågor och att ni lyssnat på kritiken. Däremot är det mycket som gick obesvarat och om ni väljer att öppna upp en dialog tycker jag att ni ska besvara alla frågor som ställts innan ni avslutar ärendet. Jag förstår att majoriteten av frågorna överlappar varandra men en användare vid namn av LRC (sida 2) skrev ett lång inlägg där han lyfte fram frågor om vad er bakgrundsanalys och beslutsprocess var under tiden ni planerade och fattade det här beslutet.

Ni har valt att helt ignorera att besvara på det vilket jag finner beklagligt och lämnat en dålig eftersmak. Det är för mig mer relevant för att reda ut vad som faktiskt gick fel. Hur ska ska vi annars förstå om ni inte redogjort varför det blev fel till en början? Jag vill förtydliga att jag förstår att drivkraften bakom beslutet var att folk ville ha en restaurang. Jag frågar inte efter drivkraften utan er bakgrundsanalys och beslutsprocess (specifika frågor finns i LRC inlägg på sida 2) för beslutet.

Om er faktiska ambition var att klargöra situationen tycker jag att ni ska tänka om beslutet om att inte besvara LRC inlägg även om ni valt att avsluta ärendet sedan en tid tillbaka.
 
Senast ändrad:
Ett inlägg lite avvikande, men idag satt jag och pratade med före detta personal på Sylarna. Dels Eva Holmquist som arbetade på Sylarna på den tiden restaurangen hade bordsservering och man var tvungen att kunna hantera kött för 12 personer på ett fat då man serverade. Men även Ulrika Krebs som arbetade på den tiden restaurangen hade servering via disk. Så Sylarnas restaurang har genomgått många faser sen den byggdes på 30-talet.
 
Jag tycker det är en mycket bra kompromiss förutom att Gåsen stänger.

Det behöver minskas på antalet besökare till triangeln och Helags, utan restauranger kommer många att skippa den utflykten.

Kvar blir vi som älskar fjällvandring med eller utan serverad mat.

Alternativet hade varit att stänga ner helt eller begränsa allemansrätten och då är det här mycket bättre.

Man skulle aldrig ha byggt restauranger från början.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...