hjälp att välja skärmen

Hej,
Alla som flyger. Jag är en estnisk kille, som skulle vilja flyga. Tänker skaffa en begagnad-kontrollerad nybörjarskärm, som skulle vara alldeles stabil och säker, för motorflygning (vi har inga backar här). Kan någon rekommendera, vilken skärm bör jag välja, om viktomrode skall vara fr. 65 kg till ca 130 kg. (min fru med selen eller jag med selen med en tung motor )Förutsättningen är att motorn kommer att byggas själv, den kan bli 50 kg plus trike. Enda, som jag i framtiden knappt orkar KÖPA, är skärmen o en begagnad motorsele. Förlåt mig, om listen inte är rätt, att fråga.

tahakslennata@hot.ee

Tack.
Peeter
 
Bara så du vet att man nu måste ha godkända maskiner för att flyga motor lagligt (på dispans). bygger du en själv måste du få den godkänd innan du börjar flyga plus att du måste ha dispans/cert för att få flyga.

Har du inte detta kommer du att förstöra för oss alla andra och då speciellt friflygarna som ej får tillgång till starter och landningar i ditt område.

Bara så du vet

Ha Det//Robin
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...