Norge

Som jag skrivit tidigare om så skall jag till Lofoten för att fiska i sommar. Har nu fått tag i en "Jakt och fiske karta" över området. Tittar man på området så är stora områden registrerade som utmarksorganiserade (?) med nummer som hänvisar till en tabell på baksidan. vad som gäller i dessa fiskekortsområden råder det inga tveksamheter om. Men vad gäller utanför dessa områden, kan man köpa ett "generellt" fiskekort (typ vårat domänkort)förutom den statliga fiskelicensen för dessa områden?
 
Fiskekort i Lofoten

Vel du skal till Lofoten och fiska i sommar. Då måste du ha statskort ( kan kjöpas på det lokala postkontoret ) for att överhuvedtaget kunna fiska lagligt i sjön och sötvaten (endast statskort for fiske i sjön).

Sedan får du höra deg for lokalt angående fiskort for dom lokala sötvaten och elvar.

Men statskort måste du ha en hur du snur och vänder på det.

Maila meg så kan du få några tips om vars och fiska da jag har vuksit upp i Lofoten, och er hyfsat kjendt i Lofoten.

Jag skal ochså till lofoten till sommaren och fiska och helsa på fam.

Sjit fiske!!!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.