Arrangera mindre vandringsträff?

Jag och en kompis (två killar i 25-års åldern) har länge tänkt att det skulle vara kul att träffa fler personer som delar friluftsintresset, framförallt i stockholmsområdet där vi huserar, men såklart även i alla delar av landet(världen?) där det finns vacker natur och likasinnade individer.

Därför tänkte jag kolla av här om det finns andra som tänker likadant, som vill träffa nya människor med samma intressen för att dela idéer etc?
Vi har väll tänkt att det skulle vara kul att kanske någon helg mötas upp i förslagsvis Tyresta några personer och antingen göra en dagsvandring eller kanske en övernattning.
Lagom kanske för att checka av utrustningen innan säsongen drar igång eller för att få igång suget till fjällresan i sommar.

Finns det något intresse för sånt här eller är vi ensamma om att vilja träffa fler personer att dela intresset med?
 
Är en sådan som helst lufsar runt själv i skogen, förutom när det är fjällvandring på schemat, så ni får klara er utan mig. :)

Men tummen upp för Tyresta! Ett fantastiskt område där jag tillbringar en stor del av min fritid eftersom jag bor i princip ett stenkast därifrån.

/lasse
 
Vore verkligen trevligt. En grej jag skulle uppskatta är om någon friluftsbutik (eller typ friluftsfrämjandet, stf eller vad vet jag) skulle ha en cafédel där man kunde ses. För min del i stockholm. Så man kan gå förbi och ta en kaffe och kanske nån visar upp en ny spis eller så. Och man samtidigt kan prata om senaste turen och nästa planerna. Tror det skulle vara mer värt för mig, när jag väl är ute i naturen är inte sällskap lika viktigt.
 
Spännande

Hej,

blev precis medlem och skrev ett inlägg i samma anda. Scrolla gärna upp och se om du hittar mig :)

Jag är i alla fall intresserad!


Trevlig kväll,
Erik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.