Kallkällor i Örebro län

Här var det svårt att välja var jag skulle posta.
Jag har funderingar på att skriva en artikel om kallkällor i Örebro län,
Känner du till någon? Jag är intresserad av ALLT. Inte enbart uppskyltade exemplar som denna:
 

Bilagor

  • 20170808_144709.jpg
    20170808_144709.jpg
    46.8 KB · Visningar: 1,232
  • 20170808_144717.jpg
    20170808_144717.jpg
    64.2 KB · Visningar: 1,191
  • 20170808_144731.jpg
    20170808_144731.jpg
    51.1 KB · Visningar: 1,191
Hej.
Antar att du blev inspererad av Tv-programmet i går kväll, det var intressant. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med uppgifter utöver att kanske föreslå att du kontaktar länets museum och kanske hembyggdsföreningar. Lycka till med skrivandet.

Mvh Rickard

PS Går det att få en kopia på din karta över vart frippes fall ligger. Har inte varit dit ännu. DS
 
Hej.
Antar att du blev inspererad av Tv-programmet i går kväll, det var intressant. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med uppgifter utöver att kanske föreslå att du kontaktar länets museum och kanske hembyggdsföreningar. Lycka till med skrivandet.

Mvh Rickard

PS Går det att få en kopia på din karta över vart frippes fall ligger. Har inte varit dit ännu. DS

Och för andra som inte vill gissa vilket TV-program som avses, så var det den jämtländske dokumentärfilmaren Kurt Skoogs film om kallkällor på Svt. "Markens öga"

https://www.youtube.com/watch?v=beSjbhj44BU
 
Hej.
Antar att du blev inspererad av Tv-programmet i går kväll, det var intressant. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med uppgifter utöver att kanske föreslå att du kontaktar länets museum och kanske hembyggdsföreningar. Lycka till med skrivandet.

Mvh Rickard

PS Går det att få en kopia på din karta över vart frippes fall ligger. Har inte varit dit ännu. DS
Bara delvis sant. Jag har redan en lista över de kallkällor som jag stött på eller läst om. Programmet ifråga fick mig dock att ta ytterligare ett steg.

HåkanF

PS Jag ska fixa en kartbild.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Avslutatmedlemskap161229 Överlevnad/Bushcraft/Prepping intresse i Örebro området? Överlevnad 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...