Sponsrade pryltestare och bloggare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Många har nu startat Bloggar och Pryltestar sidor för att finansiera sina fritidsintressen.
Köp utrustning som du kan använda hemma på dagsturer och helgturer.
Tex kök duger bra med beg Svea och Optimus multi bränslekök reservdelar finns överallt i mista detalj 10 tals år efter tillverknings stopp.Nya gaskök behöver man ofta adaptrar olika std på reserv flaskor i olika länder och gas och brandfarliga vätskor får/bör man ej ta på flyg och tåg.
Kläder,Tält,osv utvecklas mer med nya material,och blir skadat av UV strålning och blir skört och går kanske plötsligt sönder på en tur.Tråd blir tex gammal och sömmar går upp.(köp ny vid egensömnad är färskvara vilket man ej kan tro,går av vid snabb sömnad med kraftigare maskiner)
Om du senare ska ut på längre turer duger enklare utrustning än senaste märkesvarors topp modeller utvecklade för expeditioner.
Tidigare använde man militär byxor tex med många fickor och finesser för bråkdel av märkesvaror färsk impregnering av yttertält och skalkläder före resan och sätt upp tältet en regnig och blåsig dag hemma ock kolla om det duger en gång till.
Nu duger moderna arbetsbyxor bra modell chaufförs byxor tex.
Kolla runt på många olika Webbsidor bli kund och när du gjort dina inköp blockera sedan e-post och sms reklam tills nästa "behov"uppstår.
 
UV-tåligheten är olika på olika material och i varje fall polyamid anses känsligt. Det tar rätt många dygn innan det blir påtagligt.

Polyuretanbeläggningar på ryggsäcksväv, tältbottnar och en del regnkläder åldras och nöts bort. På kvalitétstält kan det löna sig att byta tältbotten.

Har du någon referens till att sytråd har bäst före datum? Är det UV-strålning som är boven?

Thure
 
Senast ändrad:
Jag kan hålla med om att det blir en hype runt vissa prylar, men så är det överallt. Och man kan klara sig med enklare prylar, men ska man använda dem ofta så brukar de ta slut rätt fort. Jag har gjort en fjällvandring med McKinley kängor och det funkade, tyvärr fick jag slänga dem för de var helt slut. Jag föredrar bra grejer som är anpassade för friluftsliv då vet jag att de håller.

/Jörgen

Skickat från min moto e5 play via Tapatalk
 
TS har en poäng. Bättre att använda det man har och vänta med att konsumera tills man verkligen behöver. Och då köpa bra grejer oavsett vad de har för märke.
 
Några lite trista inlägg i den här tråden. Var snälla och sluta recensera varandras inlägg i trådar se reglerna för forumen som finns länkade längst ned på sidan.. Vill ni ge feedback kan det vara på sin plats att skicka PM i stället, eller ställa artiga frågor om vad skribenterna menar. Risk att tonen skrämmer bort medlemmar och diskussionsinlägg. Det tycker jag inte att Utsidan har råd med.

Själva ämnesområdet i den här tråden tål absolut att uppmärksamma lite. Men TS verkar inte vilja återkomma.

Thure
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.