Turrapporter med bilder mm

Finns det något forum där man kan göra turrapporter och lägga in lite bilder från sin tur? Kanske finns men jag har i så fall inte letat tillräckligt :)

Om det inte finns så skulle det vara riktigt kul med ett sådant forum.
 

clindh

Forumvärd
Skriv gärna en artikel, som då även kan komma på förstasidan, puffas på facebook mm.
I högerkolumnen hittar du en länk Skrivbordet där du kan skriva.
 
Jaha man skriver alltså artiklar här, bra att veta :)

Men om man ska skriva en turrapport, vad väljer man då för kategori? Reseberättelse eller?
 

clindh

Forumvärd
Ja iallafall lite mer genomarbetade rapporter blir bättre som artiklar än inlägg i forumet, enklare att hitta senare etc. Forumet är bättre för frågor och diskussioner.

Ja Reseberättelse blir bra, sedan kan du klassa den med kategorier för vad du gjort, och var - så kommer den in på de olika artikelsektionerna.

Vi kollar alltid artiklar innan de läggs ut så har du kategoriserat fel så fixar vi till.

Ser fram mot din rapport.
 
Jag saknar bra karta på utsidan.se att koppla sina bilder till om jag jmf med Everytrail.com där jag tar mitt spår från min tur.

Har länge bott på everytrail.com som är min favorit då jag
1) Tar mitt spår från min Spot och laddar upp GPX filen
2) Tar bilderna som jag har på Flickr och bara kopplar ihop den
3) Lägger till lite text och tankar

MEN

Everytrail känns döende. Om jag fattat rätt så har dom hoppat i säng med tripadvisory.com och nu verkar ingenting hända snarare blir det sämre. Finns det andra tips ställen med

* Stöd för kartor
* Lite bilder
* Lite text med hyperlinkar i
 

clindh

Forumvärd
Nu har jag inte alls kollat på Everytrail, och det var väl ett tag sedan jag såg om kartfunktionen på Utsidan - men vi har iallafall möjlighet att ladda upp färdspår, koppla bilder, artiklar etc mot kartan. Det kan dock göras mer användarvänligt och modernt.

Har du kikat något på de befintliga funktionerna? Vad saknar du, vad kan läggas till för att göra det bättre?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...