Paracord armband

Anledningen till att ha det är för att man ska ha det runt handleden vilket innebär att man alltid bär med sig någon sort av rep/snöre
 
Klockarmbandskompassen la jag av med för att kufar började stirra på mig....
Jag la av med min för kompassen pekade bara mot klockan :(
Det finns ingen anledning att pröjsa dyra pengar för "Tacticla survival bracelet", det tog mig 10 min att smälla ihop ett på första försöket. Håller med om att det mest är en symbolgrej fast det är rätt kul att pyssla också.
 
men att ha tex sådan här lina som skosnören eller ha ett bälte
Ett paracordbälte innehållande ca 50 m lina och en visselpipa! Linan kan frigöras med ett enda drag och det går på sekunder. Lite användbart trots allt ;).

~Paul~
 

Bilagor

  • Paracordbälte med visselpipa.jpg
    Paracordbälte med visselpipa.jpg
    16.8 KB · Visningar: 2,760
Ja ha. Om jag nu köper en sådan hur hamnar jag då sedan i en överlevnadssituation ? :-/
Jag skulle satsa på att bli medlem i ett av de där fora där det finns gott om självutnämnda överlevnadsexperter
Camo.gif
. Därefter hade jag begett mig ut i naturen. Om man råkar lyda dessa "experters" råd så hamnar man helt automatiskt i en överlevnadssituation
evilgrin39.gif
.

~Paul~
 
Är du en överlevnadssnubbe sprättar du, allteftersom du svälter ner i storlekarna, upp dina byxor och syr dem mindre i midjan, med samma tråd som du sprättade och vips har du sparat den biten snöre oxså.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
zzeezz Paracord hur funkar det? Överlevnad 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...