Fjellpulken-drag, förstärkt?

Om man ska köpa ett Fjellpulken-drag ska man då satsa på ett vanligt eller den förstärkta varianten? Det skiljer ett drygt halvkilo i vikt men det kan jag leva med för att ha ett helt drag om det är så att standard-draget är väl känsligt. Kommer dra en transporter 155 med det.

Är det någon som knäckt ett standard Fjellpulken-drag?
 
Om man ska köpa ett Fjellpulken-drag ska man då satsa på ett vanligt eller den förstärkta varianten? Det skiljer ett drygt halvkilo i vikt men det kan jag leva med för att ha ett helt drag om det är så att standard-draget är väl känsligt. Kommer dra en transporter 155 med det.

Är det någon som knäckt ett standard Fjellpulken-drag?

Hej!

Såg din fråga först nu. Jag har knäckt ett standarddrag men det var iofs i en rejäl vurpa där pulkan fortsatte och knäckte draget samt lade sig ovanpå mig (såg nog rätt komiskt ut).

Det förstärkta är förstås starkare men också styvare vilket är en fördel på skrå och utförs, då du kan hålla i draget och balansera pulkan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Matete Fjellpulken i skidspåret Turskidåkning 24
ades Köp av Fjellpulken - vad ska man tänka på? Turskidåkning 0
Jeankenneth Hur långt drag? Turskidåkning 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...