Någon som testat Therm-a-Rest Neoair Xlite?

Det är ju rätt dyrt så jag vill höra efter innan jag slår till. Det verkar vara asbra vad gäller vikt och storlek, men vad mer? Är det skönt? Finns det bättre likvärdiga?
 
Jag har en jag använt länge. Bekväm tycker jag. Har gått sönder två gånger men reklamation mot granitbiten har funkat väldigt smidigt trots att jag inte hade kvar kvitto. Så nu är jag inne på min tredje. Skulle köpt samma igen trots priset.
 
Det har funkat klockrent för mig och jag har haft det i över ett åt och ca 2 veckors användande. Det prasslar lite grann så om du är känslig för ljud så kan det störa lite. Fast det kan du ju lätt lösa med öronproppar. Med den extremt låga vikt och volym är det perfekt att ha med.
Det brukar dessutom finnas på kampanj på diverse ställen på nätet, jag betalade knappt halva det svenska riktpriset när jag köpte det. Skulle det gå sönder och inte gå och laga skulle jag definitivt köpa det igen.
 
Verkligen bekvämt. Jag störs inte av prasslet. Kom ihåg att det bor i tältet, annars kan det säkert gå sönder ganska fort.
Något jag inte tänkt på innan köpet var att det tar upp en del volym i tältet - det blir lägre i tak.
Konkurrerande produkter finns från Exped, jag tyckte det såg ut att bli värre om de går sönder dock (långa tjocka bubblor som inte går att sova på). Jag har ingen aning om vilken sort som är ömtåligast.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...