Hur ser det ut med klättermöjligheter i Åre

Jag är lite nyfiken på hur det ser ut med klättermöjligheter i Åre. Finns det en klätterhall? Finns det en klubb? Klättrar man ute? Finns det bouldering i området? Osv
Skulle bli jätte glad om någon som sitter inne på information hör av sig!

/Stina
 
Undersåker har en hall där man kan klättra en är det väl ute som gäller, hallen i undersåker är det inga rep utan madrasser, sen när det börjar bli lite varmare ute så har du ju väla berget och hell ett antal mil därifrån, sen kan man ju alltid megesig till östersund om man vill klättra både ute och inne
 
Halloj!

Lokal klätterklubb är Åredalens Klätterklubb (arekk.se).

Sen beror det som alltid på vem du frågar eller klättrar med, en del klättrar bara inomhus andra klättrar alltid och överallt, just nu är vi mitt uppe i isklättersäsongen så de personerna ser du nästan aldrig på inomhusväggen...

Man kan säga att det klättras dagligen i Åre och runtomkring, det gäller bara att hitta rätt och inneväggen på Bygården i Undersåker är ett bra ställe att börja på rent praktiskt och forumet på hemsidan är bra rent cybermässigt...

Väl mött

peace
 
järpen

Förrut vet jag att det fanns en inomhusvägg i ishallen i järpen (röjsmohallen). Fanns topprepsklättring längs med en gavel och bouldering under läktaren. Inte bott där på några år nu, så vet inte om det finns kvar dock.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...