Gissa position Stockholms län

Letar djupt ned i bildarkivet och hittar bilder från november 2003. Var?

Thure
 

Bilagor

  • Screenshot_20200528-225413.jpg
    Screenshot_20200528-225413.jpg
    51.8 KB · Visningar: 192
Jag tycker mig se ett grönvitt ledmärke samt en orange triangel. Bylsjöslingan är grönvit, och även Fornborgsslingan om jag minns rätt. Orangea triangelmärkningar finns det gott om i Tyresta,

Nu är det sen höst på din bild,men träden saknar grönska, många har fallit. Kanske är ni i brandområdet väster om Stensjön?
 
Precis Lasse i brandområdet väster om Stensjön i riktigt ruskväder. Fascinerande med den grafiska effekten av snön i plockepinnet av fallna döda träd efter branden.

Thure
 
Jag minns fortfarande första gången jag gick genom brandområdet. Var första sommaren de öppnade lederna för egen vandring. Spöklik, kuslig känsla. Allt var tyst, dött och öde.
Numer är området välbevuxet av sly och små barrträd. Ett fascinerande område. Jag vandrade faktiskt genom Tyresta när det började brinna. Det var först när jag kom hem som jag förstod vad den stora rökpelaren var för något.

Saknar bra bilder, så google maps fick hjälpa till. Vad/var är detta?
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    130.2 KB · Visningar: 189
Kan det va ältasjön, och då skorstenen från värmeverket mellan skarpnäck och flaten? Ligger väl en mast bakom där med
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.