fishtailparkas

Hamnade på Wikipedia och parkas och hittade ordet fishtailparkas.
Fick mig att tänka på M59 och bäversvansen. Nu är det många år sedan jag var i en M59 Men jag har minne av att det var rätt skönt att knäppa svansen när det var småspik som yrde. Men det var även lika fult när den hängde ute.
Det finns rätt många modejackor med fishtailparkas stil men innom Frilufts kläder finns det inte vad jag vet. En liten rem på anorak finns. Är det utseende eller varför har detta försvunnit?
 
Fishtailparkan kunde knäppas runt benen och fungerade väl som ett tält runt bålen o armarna med en stor huva för hjälmen.

go tur
 
Åtsittande

Det där med mode spännande. För mig går funktionen före vilket gör att man troligtvis får en töntstämpel. Men innom kläder för friluftsliv borde man kunna använda kläder med lång hållbarhet och bra funktion tycker jag men det har varit ett krig att köpa kläder till mina barn. Försökte få dem att köpa regnkläder med luft under. Nej de ska sitt åt......
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...