Reflexjacka

Cyklade förbi en kvinna i en kort typ träningsjacka som var i reflextyg hela jackan. Någon som vet vad det kan vara för jacka? Den lyste mycket bra och vad jag uppfattade var den en snygg jacka även annars.
 
Jag köpte en sådan från Stadium Outlet och använde den en gång, för det är som att springa i en sopsäck - noll ventilation :(
 
Hela jackan

Vad vill du ha jackan till? Arbetskläder finns t ex hos https://itaboutdoor.se/varseljacka-...gnmmSxKry42yWrw-nNLDsSvAHIUUHVroaApQpEALw_wcB men såna kläder är väl bylsiga för t ex cykling i mitt tycke. (De har flera olika modeller)

Jag har för vinterpendlingscykling sytt på varselväst eller breda reflexer på ett par mer tighta jackor.

Thure

Hej och tack för svar. Men denna jackan var som helt självlysande hela jackan. Den såg ut att vara trevlig även när man inte är i trafiken. Vill man ha reflex typ arbetskläder är reflexvästen enklast.
 
Är något av ett mode för löpare och cyklister samt utförs skidåkare med neonfärger sedan ett par år.

Så utbudet är stort.

Thure
 
Behövs

Har man en bil med skitvassa ultravita xenonljus så blir man blind när man möter dessa jackor - lyser ungefär som en 10'4m sån där skylt ovanför motorvägar

Ja och det behövs när man passerar bilar. Själv var jag nära köra över en eftersök med hund förra vintern. Gubben bar väst och hunden med men jag fick motljus och blev skiträdd när jag väl såg gubben. När jag körde åt andra hållet 3 timmar tidigara var gubben nära sin bil med gul blink.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MonicaKa Billig reflexjacka, CO Kläder 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.