Utrustning allmänt Annat om utrustning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-10-29, 19:12
Nosse Nosse är inte uppkopplad

Biltemas 70L ryggsäck , Omdöme någon????

Min ryggsäck har blivit sönder-gnagen då jag var dum nog att lägga upp den på vinden sist.
Att investera i en ny med bra kvalitet tillåter inte plånboken just nu, och jag behöver en snabbt.
Någon som testat Biltemas 70l ryggsäck?
Höftbältet bra och bekvämt? Avlastar rygg? Sömmarna?
Är den prisvärd för några helgturer över vintern?
Svara med citat
Gammal 2019-10-29, 21:32
Erik3 Erik3 är inte uppkopplad

Det finns begagnade från kända märken för under tusenlappen, jag skulle personligen kolla det först. Billiga säckar är inte alltid lika genomtänkta som sina mer kända konkurrenter, sådant kanske inte märks i affären utan först efter ett par tillfällen ute i fält.
Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 07:56
Kotten Kotten är inte uppkopplad

Jag har sett de här ett par gånger i scouterna där jag är ledare.

Kvaliteten är precis vad man kan förvänta sig av priset.

Ska man ha "nåt - what ever will do" för att klara låt oss säga ett par scouthajker per termin, där man inte kommer bära vare sig särdeles tungt eller långt är det helt ok.

Men det är INTE ett alternativ till något bättre begagnat från ett profilmärke.
Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 11:31
seasteel seasteel är inte uppkopplad

Har ingen erfarenhet med just Biltemas ryggor, men köpte för 10 år sedan en 65L på Jula för 299:- Den har hängt med i många mil på fjällvandring och är fortfarande min favorit-rygga till dagsturer etc. (På vandringar med tält så är min Kajka 85L dock oslagbar på min rygg, men det är ju en helt annan prisklass på den....)
Dock så får man vad man betalar för som sagt. Främst är det spännen och remmar som är i sämre/billigare kvalitet. Numer börjar tyget ge upp också så det är nog dags att pensionera den helt.

Fördelen med Biltema är ju att de finns i var och annan byhåla i landet. Åk dit och känn på den. Köp hem den, testa med lite vikt i vardagsrummet. så du får känna hur den känns på just din rygg. Är den inte bra, lämna tillbaka den.

Om du inte är ute efter en slitvarg som ska hålla i decennier så kan en rygga från Biltema eller Jula fungera alldeles utmärkt. Det är din egen användning som får avgöra helt enkelt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:46.

Logga in

Aktuellt: Produktnytt