• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Långfärdsskrid i Värmland, tjej vill ha tursällskap

Jag vill komma ikontakt med andra långfärds åkare i min ålder i Värmland (30-40 år). Gärna grupper utanför F främjandet osv. Vet nån nåt?
 
Långfärdsskridsko

Hej Trolla. Jublar eftersom det inte har snöat. söjer eftersom kylan inte kommer. Väntar med spänning för att se hur skridskoisen kommer att bli. Tänk att sitta på ett skär med prickig korvmackor och en termos med kaffe. Solen skiner, ingen vind och skridskoisen ligger blank framför...

Häng med oss, för så fort isen lägger sig på sjöarna ska jag ut.

Micke
 
fjärden ligger blank

Jag längtar också efter kyla så att det blir lite mer is... det finns eller har, iallafall, funnits lite is tidigare, men de stora sjöarna har inte lagt sig ännu...
Jag hänger gärna med om det fnns möjlighet... man jag hoppas att det går lika bra med ostmacka...
 
Re: fjärden ligger blank

MvGyver; sa:
Jag längtar också efter kyla så att det blir lite mer is... det finns eller har, iallafall, funnits lite is tidigare, men de stora sjöarna har inte lagt sig ännu...
Jag hänger gärna med om det fnns möjlighet... man jag hoppas att det går lika bra med ostmacka...
Klart det går lika bra med ostmacka... hittar du isarna i Värmland?
 
Isigt

Kan väl inte säga att jag har koll på alla isar i Värmland... Blir det bara lite kallt några nätter så skall det nog gå att hitta isar...
 
Karlstad med omnejd

trolla; sa:
Jag vill komma ikontakt med andra långfärds åkare i min ålder i Värmland (30-40 år). Gärna grupper utanför F främjandet osv. Vet nån nåt?

Jag och mina vänner ligger i rätt åldersspann. Vi brukar var 3-4 stycken som ger oss ut för att glida på isarna. Samtliga bor i eller strax utanför Karlstad. Hör av dig om du fortfarande är intresserad. Även om säsongen är extremt dålig med lite kyla och mycket snöande så tror jag att det finns åkbara isar inom räckhåll. Enda kravet är att du har all säkerhetsutrustning. Hör bara av dig, det gäller även andra värmlandsåkare, kan vara kul att vidga kretsen av åkare.

Christer
 
Skicka ett mail när det drarihop sig.. jag hänger iallafall gärna på... va mot bättre vetande ensam och åkte på Gapern i Lördags...
 
Nu blir det isar!

MvGyver; sa:
Skicka ett mail när det drarihop sig.. jag hänger iallafall gärna på... va mot bättre vetande ensam och åkte på Gapern i Lördags...

Japp! DÅ börjar det dra ihop sig! Nu kommer kylan i slutet av veckan och på söndag eller under v. 9 (dagtid) kommer jag att åka. Ni som är intresserade kan väl höra av er. Vore kul om vi blev ett gäng som inte kände varandra men som vill ut och njuta av lite nyisar.

Bäst är nog att skriva till chris_swe@hotmail.com
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Läraren Skridskoturer i Värmland Skridskokompis 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...