Billig turmat..

Någon som provat såna hära som turmat..
Borde ju funka klockrent om man packar om i plastpåsar..

Tänkte prova iaf...
 

Bilagor

  • DSC_2969.jpg
    DSC_2969.jpg
    39.6 KB · Visningar: 2,471
Jag har inte provat just den modellen, men Knorr Snackpot finns i 4-5 olika smaker för 16kr st. Det är bara runt 250-300kcal per portion, så man får köpa två stycken och lägga i en ziplock-påse. Funkar jättebra, och är billigare än de flesta andra frystorkade rätter.
 
varken gott eller mättande med såna där. har testat den högra. duger för en dagstur men inte hela veckan.
 
Jag har inte testat dessa men liknande, tillsammans med russin, cashew nötter och chillisås så blir det rätt ok.
 
Precis som tundraman har jag kommit åt att testa Knorr Snackpot. Förberedde två stycken med en gång eftersom bara en förpackning inte motsvarar en hel måltid, men blev hungrig igen ungefär tio minuter senare. Jag tror dock det är väldigt individuellt. Jag kan inte äta snabbmakaroner heller av samma anledning; skulle lika gärna kunna försöka äta mig mätt på luft.
 
Jag har fått uppfattningen att såna där bara är som vanliga snabbnudlar men i lite häftigare förpackningar.
Dock tycker jag nudlar generellt är super att ha med som grund för basföda. En påse + ölkorv som steks + cashew och chilinötter som rostas + lite olja. Det blir bra med vettiga kalorier och även förvånansvärt gott.
 
Jag har fått uppfattningen att såna där bara är som vanliga snabbnudlar men i lite häftigare förpackningar.
Dock tycker jag nudlar generellt är super att ha med som grund för basföda. En påse + ölkorv som steks + cashew och chilinötter som rostas + lite olja. Det blir bra med vettiga kalorier och även förvånansvärt gott.


Precis...tanken är ju att den är färdigkryddad portion....den får man väl tillsätta vad man vill..
 
Jag har fått uppfattningen att såna där bara är som vanliga snabbnudlar men i lite häftigare förpackningar.
Dock tycker jag nudlar generellt är super att ha med som grund för basföda. En påse + ölkorv som steks + cashew och chilinötter som rostas + lite olja. Det blir bra med vettiga kalorier och även förvånansvärt gott.

ja det är vanliga snabbnudlar men i otympligare förpacking som tar mer plats i packningen. Vanliga 5-kronors kan man ju bara krossa lite och platta ihop en aning så de tar mindre plats.
 
Jag har inte provat just den modellen, men Knorr Snackpot finns i 4-5 olika smaker för 16kr st. Det är bara runt 250-300kcal per portion, så man får köpa två stycken och lägga i en ziplock-påse. Funkar jättebra, och är billigare än de flesta andra frystorkade rätter.

Vacumpacka 3st snackpot så man får lite mat, man kan hitta dom för 13 spånn styck.
Dår får man billig frystorkad mat.

Vakumpacka i lagom stor påse så det är bara att hälla i varmvatten
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...