Finns det mer prisvärt än vidda pro?

Är på jakt efter ett par nya friluftabyxor att ha i skog och mark. Har ett par Vidda Pro som har några år på nacken men nu har jag tappat 22 kilo så de är helt enkelt för stora. Måste köpa nytt. Vad finns det för vettiga byxor idag som gärna får vara slitstarka och samtidigt bekväma och väldigt gärna inte dyrare än vidda pro :)


edit: Råkade posta i fel forum, någon får gärna lägga det rätt :)
 
Nu har jag inte ägt någon av byxorna men Lundhags tillverkar väl en snarlik modell som xxl brukar rea ut för en femhundring då och då. Kanske är mer prisvärt. Såklart bättre om någon som faktiskt har haft byxorna kan ge ett omdöme.
 
Jag använder houdini thrill twill till allt mitt friluftsliv. Myggtäta, lätta, snabbtorkande, enkla att kavla upp, smidiga, civiliserat utseende, förvånansvärt slittåliga.
 
Vidda pro har en hel del fickor. Houdini thrill twill synes ha sämre förvaringsmöjligheter.

Lundhags är OK, men den firmans verkliga expertis är kängor. Jag har nog högre tilltro till Fjällrävens G1000, sömmar, etc.

Jag skulle själv inte sluta med Vidda. I min garderob finns två par.
 
Är på jakt efter ett par nya friluftabyxor att ha i skog och mark. Har ett par Vidda Pro som har några år på nacken men nu har jag tappat 22 kilo så de är helt enkelt för stora. Måste köpa nytt. Vad finns det för vettiga byxor idag som gärna får vara slitstarka och samtidigt bekväma och väldigt gärna inte dyrare än vidda pro :)


edit: Råkade posta i fel forum, någon får gärna lägga det rätt :)
Köp Revolution Race Gpx Pro. Har vidda pro, keb, Lundhags mfl och gpx pro är utan tvekan den mest prisvärda, hållbara och skönaste av dem. Använder dem till 90% när jag är ute!

Marcus

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
 
Jag är inne på mitt andra par Vidda Pro. Riktigt sköna byxor!

Naturkompaniet må vara lite dyrare än andra butiker men fördelen är att man har en fysiskt butik där man kan prova kläderna innan man köper dem.

ITAB och Engelssons har liknande byxor till billigare pris. Dock har jag själv ingen erfarenhet av dem. Bor man inte i närheten av butikerna så får man beställa och att köpa kläder, speciellt byxor, från nätet brukar vara ett lotteri vad gäller passform.
 
Jag har Itabs brallor, t&p vildmarksbyxor tror jag de heter, är supernöjd och tycker de sitter bättre än vidda pro som jag prövade först. En tusing billigare o man kunde beställa o returnera gratis om dom inte passade. Fjällräven är överprisade hipsterbrallor om du frågar mig :)
Enda dåliga med itabs brallor är kanske att de tappat lite färg efter några år, fick laga några cm söm som gått upp men annars har de hållt bra för slitage både som byggbrallor och i skogen.
 
Jag gillar också Vidda pro även om jag använder mina Keb oftare.
Du kan kolla Haglöfs Rugged Mountain byxor som reas med jämna mellanrum på xxl. Dom är stryktåliga och har ventilationsdragkedja längs låren som Vidda saknar. Norröna har även ett par liknande men svårare att hitta på rea.
 
Köp Revolution Race Gpx Pro. Har vidda pro, keb, Lundhags mfl och gpx pro är utan tvekan den mest prisvärda, hållbara och skönaste av dem. Använder dem till 90% när jag är ute!

Marcus

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk


De lät faktiskt rätt prisvärda. Hur varma är de? Kan man ha de på sommaren?
 
De lät faktiskt rätt prisvärda. Hur varma är de? Kan man ha de på sommaren?
Rätt likvärdiga keb värmemässigt. Vilket innebär främst 3 säsongsbyxor men fungerar även på sommaren, även om de då är lite i varmaste laget. Bra sidoventilation gör det möjligt. Oftast kör jag dom sommaren igenom om det inte är vansinnigt varmt ute (då passar ju inte vidda pro eller keb heller). Då blir det supertunna byxor eller shorts.

Är fri retur och väldigt bra recensioner avseende storlekar så använd dig av dem ifall du beställer. Jag fick rätt storlek på första försöket baserat på andras betyg.

Marcus

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...