Lägerplats i stockholmstrakten.

Något särskilt ställe som rekommenderas för kort övernattningstur? Dvs. inte så lång anmarsch, trevlig utsikt, eldplats, gärna vd sjö osv? Har bil och utgår från Söder.

Skogarna runt paradiset är ett av mina favorit tillhåll.
Man kan gå från Handens pendeltågsstation eller från Lida friluftsgård. (Pendeltåg till Tullinge och sedan buss) eller åka buss nästan hela vägen fram till gården Paradiset.
http://www.paradiset-hanveden.se/
/Björn
 
Ta bilen till Paradisets Raststuga ( tror det heter så ).
Därifrån har du i alla fall två platser inom 5 kilometers gångavstånd, bägge vid sjöar.....

Kan tillägga att jag själv brukar göra så att jag tar bilen dit en Fredag efter jobbet och "flyr" alla måsten titt som tätt.
From da Phone
 
Tackar för svaren! Thure, jag har hyrt kajak några gånger på Kajakeriet och även gått Wilderness First Aid hos dem i Crossing Latitudes/Lena Conlans regi. Fint ställe och bra paddelvatten (är nybörjare/sällanpaddlare).
 
Paradiset

kan man också gå till om man tar SL-buss 709 från Huddinge station till Bruket eller vändplanen sydväst om Ådran. Fin vandring till eller från Handens pendeltågsstation.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...