Filmtips!

Jag kan slänga in två nyligen sedda.
The Way med Martin Sheen som utspelar sig på el camino.

The Way Back om flygt från sibirien.

Mycket fint naturfoto i båda, och vandringstema på olika vis.
Lite för sentimentala för min smak men likväl sevärda.

Såg The Way nyligen på NetFlix, riktigt bra film som ger mig kli i benen så det blir nog vandring längs leden
nästa vår, min chefs son klippte nyligen hela leden i ett svep.
 
Kan tipsa om den nya drama/komedin "A Walk in the Woods" ,med Robert Redford och Nick Nolte, som på ålderns höst bestämmer sig för att vandra Appalachian trail. En varm och fin film, med mycket humor som jag tror att de flesta av oss friluftsintresserade känner igen sig i. Ett stort plus är ju att det även är mycket fin natur i filmen även om naturen i sig inte är huvudfokus i denna rulle.
 
Kan tipsa om den nya drama/komedin "A Walk in the Woods" ,med Robert Redford och Nick Nolte, som på ålderns höst bestämmer sig för att vandra Appalachian trail. En varm och fin film, med mycket humor som jag tror att de flesta av oss friluftsintresserade känner igen sig i. Ett stort plus är ju att det även är mycket fin natur i filmen även om naturen i sig inte är huvudfokus i denna rulle.

Den har jag velat se, men jag hittar inte nånstans att se den. Den går inte på nån biograf nära där jag bor och jag hittar den inte heller på nån download- eller streamingsida.
Har du nått tips om var jag kan få tag på den?
 
Tråkigt att filmbolagen inte satsar mer på filmer som har med överlevnad eller bara med att vistas i naturen.Kollar man på Netflix kategorier så finns inte adventure med som en kategori.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nallo94 filmtips Böcker, film, media 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...