Campa med barn. Hamock?

Varken längd eller bredd spelar ju nån roll, det finns alltid en punkt som är "längst ner" och dit glider allting.

Mitt sista inlägg om detta då jag inte vill kapa tråden.
Jag har provat med min och vet att det fungerar ok.
Har sett två barn sova i en TTTM Perfect utan att glida ner i mitten/botten.
 
Jag har nu provat att sova en natt i en TTTM double tillsmammans med en 12-årig son. Visst finns det en lägsta punkt och visst glider allt dit, men det behöver väl inte hindra sömnen? Ett större problem var att trots en varm sovsäck var jag kall om rumpa och rygg på morgonen. Det borde väl dock enkelt kunna åtgärdas med ett liggunderlag.

Våra barn är vana vid att sova huller om buller och har bland annat sovit flera nätter på studsmatta, som har samma problem med lägsta punkt. För personer som kräver större bekvämlighet för sitt sovande är kanske inte dubbel hammock ett bra alternativ.
 
Barn mellan typ 2 och 5 år har en ovana/fäbless att springa ut och in ur tält speciellt om sällskapet skall övernatta i flera tält. Ett större tält för hela familjen har varit mkt lugnare för vår familj när de tre barnen var i den åldern.

Därmed vill jag peka på en möjlig nackdel med att natta barn för sig i hammock. Däremot har jag inte någon egen erfarenhet av att sova i hammock.

Hur gamla är TS barn?

Thure
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...