Visa upp dina DIY!

Yxan utan skydd

Lite pissig bild men...
Skar bort ca 2,5 cm som gick uppåt för att få en rakare nacke, eggen var typ 90 grader, åkte bort snabbt med en bandslip, känns bra att hugga med nu.
 

Bilagor

  • yxan.jpg
    yxan.jpg
    22.3 KB · Visningar: 798
Ett par projekt har det blivit..

Första projektet: Ett "innertält" att använda under tarp. Syddes efter den förträffligt bra instruktionen från Yama Mountain Gear (https://www.yamamountaingear.com/diy/net-tent/). Användes under min vandring på Bibbulmun track i västra Australien.

Projekt nummer två var en quilt isolerad med Climashield Apex som också användes under vandringen i Australien (ligger på luftmadrassen i tältet).
 

Bilagor

  • DSC_0109_3.jpg
    DSC_0109_3.jpg
    45.2 KB · Visningar: 646
  • DSC_0263_3.jpg
    DSC_0263_3.jpg
    65.7 KB · Visningar: 648
Första projektet: Ett "innertält" att använda under tarp. Syddes efter den förträffligt bra instruktionen från Yama Mountain Gear (https://www.yamamountaingear.com/diy/net-tent/). Användes under min vandring på Bibbulmun track i västra Australien.

Projekt nummer två var en quilt isolerad med Climashield Apex som också användes under vandringen i Australien (ligger på luftmadrassen i tältet).

Innertältet ser väldigt proffsigt ut! Snyggt!
 
Ett par projekt har det blivit..

Projekt nummer tre var en pyramid som jag använde på min vandring av Pacific Crest Trail 2016. Användes med ett plastskynke på marken och hade myggnät som gick ner på sidorna samt en hel dörr i myggnät, funkade mot myggen men inte skorpioner..

Projekt nummer fyra är en enkel platt tarp på 1,5x3m ungefär. Har fortfarande inte använts i fält.
 

Bilagor

  • DSC_0067.jpg
    DSC_0067.jpg
    52.6 KB · Visningar: 624
  • DSC_0188.jpg
    DSC_0188.jpg
    50.6 KB · Visningar: 633
  • DSC_0068.jpg
    DSC_0068.jpg
    49 KB · Visningar: 632

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...