Skärgårdsutflykt i oktober?

Vi tänkte ge oss ut i skärgården på en liten utflykt nästa helg (två vuxna + ett barn) och jag tänkte höra om ni har några tips? Vi tänker oss vandrarhem eller tältning och gärna en lite större ö så man kan vandra runt lite (även om vi knappast gör någon sjumilavandring med en treåring). Funderar på Fjärdlång, någon som varit där på hösten?
 
Fjärdlång är helt underbart, nu är alla turister borta och bara lugnet är kvar, jag har även varit där i december, sen slutar båtarna gå dit för sesången. Det finns hur mycket tältplatser som helst, men allt är stängt så ni måsta ha med er allt, ring och kolla om vandrarhemmet är uppet de vet när vattnet stängs av.
Funderar själv på att åka dit, det blev bara en gång denna sommar som jag var där, annars är Ingmarsö min favorit, det finns så mycket finna ställen om man lämnar centrum. Speciellt naturreservatet mot Finnhamn, Jag brukar alltid ta med mig min hängmatta, för att få ut maximalt med njutning.
 
Många av Skärgårdsvandrarhemmen

kan öppna på begäran.

Finnhamn och Arholma har öppet året runt kanske andra också. Fjärdlång eller Stora Karlholmen innanför Möja är jättefina ställen. Utö är fint året runt. Långvik på Möja kan öppna på begäran.

Thure
 
Det blev Fjärdlång, vi var där i helgen och det var ljuvligt! Hyrde Skärgårdsstiftelsens fina torp (med bastu!) på norra delen av ön och såg inte till en människa på hela helgen. Vi hann inte utforska hela ön men det lär definitivt bli fler gånger. Skönt att åka i slutet av säsongen, kan verkligen rekommenderas. Det blev till och med ett dopp i havet efter bastun, hela +9 grader i vattnet...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
soderkisen Helgäventyr: Sörmlandsleden på två hjul, 4-5 Oktober Stockholm 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...