Dela bilder i ett webalbum

Hej.

Var nyligen på en fjälltur tillsammans med ett halvdussin kamrater. Vi tog en hel del bilder och jag funderar på om vi skulle göra ett gemensamt webalbum med de bästa bilderna.

Jag har tidigare lagt in en del bilder på www.flickr.com och gillar att man där kan lägga in relativt högupplösta bilder. Däremot så finns en begränsning i hur många megabyte man kan lägga in per månad (50 MB har jag för mig.

Vet att det finns många sådana här siter men vilken skulle passa bäst för våra ändamål?

Jag skulle vilja ha möjlighet att lägga in bilder med upplösning upp till 2 MB och att det skulle vara enkelt för alla att lägga in bilder i samma mapp och att bilderna sorterades utifrån när de är tagna. Finns någon bättre site än Flickr för detta?

Andra synpunkter?

Thure
 
Tips!

Jag blev nyligen medlem på Meli, en sida där man kan lägga upp obegränsat med fotografier - dessutom är det helt gratis, inget utökat medlemskap behövs för att få tillgång till allt! En väldigt fin och enkel sida med snygg design. Man kan göra både publika och privata album. Värt ett besök!

Vill gärna höra vad du tyckte sen :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...