skumskiva?

Jag är på jakt efter nåt material att göra ryggstöd och sits i till ett stripbygge. vill ha nåt som är hårdare och tåligare än markisolering. Vet att det finns nån sotrs svarta skivor som ser ut som skumplast men är fasta och inte tar upp vatten, men vet inte vad de heter eller var man får tag på det. Gissar på att nån här vet bättre. Tack på förhand!
 
Jag använde Styrofoam från DOW, det gick bra. Det är ett babyblått skivmaterial som behöver grundas med epoxi (gärna svartfärgad ;-) innan laminering, för det suger lite. Fabriken ligger här i Norrköping, och jag hittade en firma i närheten som sågar specialformat. Där tiggde jag till mig en del för lite fikabröd. 1 cm är böjligt och bra till skott. 2 cm är bra att forma pluggar till sarg etc. 3 cm är bra till sitsen. Ungefär.
 
skivan hos kajaksaker ser bra ut, tyvärr har de stängt några veckor. nån som vet fler ställen,(bor i Jönköping)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...