Förstoringsglasögon?

Har gråstarr och använder terminalglasögon på jobbet vilket funkar bra. Men däremot skiter det sig när jag ska knyta på en fluga :(. Har sett en del som har fiskeglasögon med förstoringsglas i underkanten av linsen, men hittar inget hos de kända märkena. Har googlat och så men men.... Någon som vet var man kan hitta såna brillor?

/Staffan
[Ändrat av öringen 2004-06-29 kl 15:48]
 
öringen; sa:
Har gråstarr och använder terminalglasögon på jobbet vilket funkar bra. Men däremot skiter det sig när jag ska knyta på en fluga :(. Har sett en del som har fiskeglasögon med förstoringsglas i underkanten av linsen, men hittar inget hos de kända märkena. Har googlat och så men men.... Någon som vet var man kan hitta såna brillor?

/Staffan
[Ändrat av öringen 2004-06-29 kl 15:48]

Aha!! Efter mycket detektivarbete hittade jag de till slut:)
4592.jpg


http://regalmarin.shopsystem.nu/product.asp?product=4592&page=1
 
Pannlupp

Standardsvar 1: använd sökfunktionen (förmodligen inge bra denna gång)
Standardsvar 2: Clas Ohlson
Där finns den här för humana 159 SEK

343816_X_2004-06-30_105346.jpg


På ELFA finns en liknande för 461 SEK + moms
h12417.jpg


Per Brune
 
Mmm men hela grejen med glasögonen är ju att det är en kombination av förstoring/läsglasögon OCH polariserande solglasögon :) Med de där grunkorna blir det ju ett jäkla av- och påtagande av glasögon.... och det var ju det jag ville slippa ;)
 
Missuppfattning ?

öringen; sa:
Mmm men hela grejen med glasögonen är ju att det är en kombination av förstoring/läsglasögon OCH polariserande solglasögon :) Med de där grunkorna blir det ju ett jäkla av- och påtagande av glasögon.... och det var ju det jag ville slippa ;)

Som närsynt tar jag inte av mig pannluppen när jag när jag är klar med ”handlödning” ytmonterade kretsar och utan viker då bara upp pannluppen. Är man utomhus och har skärmmössa på sig kan jag hålla med om att det är bökigt.

”Min” tandläkare har glasögon med förstoringsglas i nederkanten. Är du villig att lägga upp några laxar :cool: så kolla med en optiker.

Per Brune
 
Jo jag har kollat med några optiker. De tar fasligt mycket betalt för att bygga ihop ett par polariserande solglasögon med förstoring nertill :( Dom här får duga, iallafall ett tag :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.