Frog Hair

maskon; sa:

Måste efter lite mer fiskande justera min kommentar. FrogHair är JÄTTEELASTISK!!! och den sträcker JÄTTEFINT eftersom materialet är "mjukt". Dock inget underverk i styrka. Liknar inget annat jag prövat.

Fiskade på vakande havsöring igår. Landade en på 2kg+ :) + en tappad pga FrogHair-tafsbrott - eller var det pga klumpig fiskare ?!?!!! Nåväl - prylar är kul å froghair är inget undantag.
 
inbillar mej att risken blir mindre att man snärtar av tafsen vid motryck, även pm det aldrig hänt mej. men visst - skillnaden känns. Köp en spole å testa! Ja tycker det är en kul grejj iaf. även om den kanske inte kommer att fånga fler fiskar.
 
Nu har jag använt Frog Hair som spetsmaterial i sommar och inte vet jag, men jag märker då ingen skillnad mot guideline, orvis och vad jag mer har i västen.

mvh
David
 
Jag har också använt frog hair i sommar. Jag har i.o.f.s. inte haft något tafsbrott än men å andra sidan så brukar det inte vara ett stort problem överhuvudtaget.

Jag köpte frog hair på rekommendation av en kamrat (som råkade jobba i affären jag köpte det i:).

Eftersom jag bara använder Frog Hair för spetsen (1 m 3x + ca. 1/2 m 4x-5-x) så märker jag inte av elasticiteten heller.

Fast jag gillar den lite slibbiga ytan på tafsen:)

/tekwiz
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.