Offsetkammar

Tänker investera i offsetkammar men vet inte vilka jag ska köpa, har kikat mest på BD X4 offset och Alien Hybrid.
Vad tycker folk om de olika, vilka bör jag satsa på, nån av dem eller kanske nån helt annan?
 
Bd x4 offset

Jag äger ett set med BD X4 offset och är väldigt nöjd med dessa, ingen direkt uppfattning av det andra fabrikaten så kan inte göra en rättvis jämförelse tyvärr.
 
Totem

Du kan även kolla in Totems kammar, de fungerar även bra i flariga sprickor. Dock så är de något mer bulkiga på selen. Om du är ute efter kammar med mera "konventionell" design så har även Totem en modell de kallar Totem Basic och som finns i offset utförande. Jag har använt standard utförandet av Totem Basic några gånger och tycker de verkar välgjorda. Men jag har ingen erfarenhet av offset versionen.
 
Jag har Alien (Fixe) Hybrid Blå-Grön, Grön-Gul och Gul-Röd och är väldigt nöjd med dessa.
Har också ett par gamla Offset Friends i stl 2-4, har också varit bra att ha men går väl inte att få tag på längre.

Har inte provat X4 så kan inte uttala mig om för/nackdelar.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.