• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kajak Bohuslän helgen 5/7-7/7

Hej,

tänkte kajaka runt lite vid utsidan av Orust kring Härmanö om det är rimligt väder eller kring Flatö om det är mer risigt väder under en helg med tältning etc. Planen är att hyra kajak på flatö kajak eller upplevelsebolaget i Uddevalla eller dylikt. Har bil med takräcke, fast kanske inte helt uttänkt hur kajaken ska kunna sitta fast där, men det löser sig.

Min omgivning är inte så mycket för kajak så som ett socialt experiment och för att det blir rätt segt själv några dagar sådär så tänkte jag kolla om några andra vill haka på?

Jag är någonstans lite mer än nybörjare på kajak men absolut inte avancerad, kommer inte vilja tok-tempo, mer slapp tempo, ha det lite gott i skärgården. Destinationen Flatö/Orust området är inte apviktigt andra förslag är intressanta.

-- Erik
 
Är ev på vid ett senare tillfälle om det inte blev något för dig denna helg. Blir nog lite paddling i området de närmsta veckorna...
/Kjell
 
Marstrands kajak är ett utmärkt ställe att hyra på, och härliga vatten att paddla i, nästan oavsett väder! Hoppas komma dit minst en gång till i år! Blev inte riktigt klar senast!
 
Redan gjort

Hej, jag var ute och har irrat runt klart i just det området för året, men ja, kanske någon annanstans, vet inte när eller var just nu bara. Btw, du vet det väl redan om du ska dit och paddla i området eftersom det är så omtalat överallt men islandsbergs passagen var svår även vid lite blåst, riktigt knepig tyckte jag, ladda innan lite bara, men fint område så klart som rekommenderas i övrigt -- Erik
 
Låter som en plan! Jag är väldigt intresserad! Jag är mest inne på paddling i lugna vatten i hyfsat lugnt tempo. Jag paddlar för att uppleva naturen, ser det som vandring fast i ett annat format. :)
Jag bor i Östergötland och vi har några riktigt fina sjö och kanal system om det är av intresse annars har jag bil och egen kajak så jag är öppen för alla förslag i hela Sverige. Jag är öppen för allt mellan 1-4 dagars turer...
 
Jag har vaeken kajak eller bil, men det finns ju andra ressätt!

Har du spanat in Dalsland? Det hade jag kunnat tänka mej!
Annars är jag riktigt bsugen på Bohuskusten. Jag bor alldeles söder om Göteborg.
1-4 dagar låter utmärkt!
 
Jag har hört mycket om dalsland och det verkar väldigt intressant! Bohuskusten är väl inte heller helt ointressant! Men jag är som sagt mest inne på lugnt vatten så ska jag till kusten är förutsättning att det är hyfsat väder!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mahanshan Kajak i Norrbotten Paddelkompis 1
Ensåncesar Har du en kajak men ont om tid? Paddelkompis 0
NaturJohan Kajakkompisar Stockholm Paddelkompis 0
PathFinder76 kajak kompis sökes i sthlm/södra sthlm. Paddelkompis 9
LUKA kajak tour i Stockholm Skärg. från 17/08... Paddelkompis 0
avslutad180423 kajak på västkusten Paddelkompis 5
ireneha paddla kajak i Stockholmsområdet Paddelkompis 8
hamrin kajak från sundsvalls kusten-söderut-62 Paddelkompis 1
Onedge Kajak i Brunnsviken imorgon? Paddelkompis 1
rija Sälsafari i kajak Paddelkompis 10
Öhlin Kajak Karlsborg Paddelkompis 14
trolla Kajak i Värmland? Tjej, 33år, vill ha turkompisar. Paddelkompis 9
magnushem Kajak Stockholm vecka 32 Paddelkompis 0
ceclindgren kajak i norra ytterskärgården Paddelkompis 3
Haus Köpa/byta begagnad kajak? Paddelkompis 0
lom köp av kajak Paddelkompis 2
Jag vill hyra din kajak under sommaren! Paddelkompis 0
hierro hyra kajak Paddelkompis 12
Eleri Kajak i Stockholms skärgård Paddelkompis 0
kalle2 Kajak Stockholm Paddelkompis 0
edvardkarlsson paddelkompis Vänern och Bohuslän? Paddelkompis 0
KrisKross Å-paddling i Bohuslän v.30-33 Paddelkompis 0
Husabergmangan Göteborg/Bohuslän v.22 Paddelkompis 2
aspoonfullofsugar Västkusten-Bohuslän 3/8 till 8/8 Paddelkompis 0
dsmith Paddling i norra Bohuslän v29 Paddelkompis 0
starfish Paddelkompisar i norra Bohuslän? Paddelkompis 4
sto100jan Dalsland i helgen Paddelkompis 1
marcopolo Paddla över Vänern - första helgen i aug Paddelkompis 12
Headheretic Forspaddling i Karlskoga i helgen Paddelkompis 0
Lilla Blå Gbg södra skärgård nu i helgen 9-11 april. Paddelkompis 10
ingemarstenmark paddelkompis i helgen 23-24/8 ? Paddelkompis 1
Joakim Ambrosson Paddling efter helgen? Sthlm Paddelkompis 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.