• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

Paddelintresserade som står i lågor?! Eller nåt...

I onsdags träffades jag och Hanna på Condecco : ) Vi har inte bestämt något datum för paddling ännu, eftersom jag är sjukskriven just nu och har lite svårt att planera. Men kommer nog snart igen. Det vi sa det var att vi ska ses lördagen den 9 maj och elda lite i skogen. "Grilla". Om det är fler som tycker det vore kul så är det ju bara att dyka upp. Vi återkommer med lite tid och plats och sånt. u fler desto roligare blir det. Kanske till och med kan starta en liten friluftsförening på egen hand : ) Paddlingsarrangemang kommer också framöver. Bara att jag inte kan planera just nu, men kanske någon annan vill dra igång det hela?
 
Hej!
Jag paddlar gärna ihop med nya människor. Jobbar lite för mycket några veckor till, men v 20 ger jag mig ut, gärna med sällskap, en eller fler dagar åt gången. Har den på bilen så jag kan lägga i var som helst.
/Tom
 
Hade vart ql!

Jag har haft tankar på det där oxå, men inte hittat folk att paddla med, som inte redan har paddlat runt halva den Göteborgska arkepilagen.. ;o)

Bor i Alingsås, har ingen egen kajak, tänker hyra eller låna till att börja med.
 
I onsdags träffades jag och Hanna på Condecco : ) Vi har inte bestämt något datum för paddling ännu, eftersom jag är sjukskriven just nu och har lite svårt att planera. Men kommer nog snart igen. Det vi sa det var att vi ska ses lördagen den 9 maj och elda lite i skogen. "Grilla". Om det är fler som tycker det vore kul så är det ju bara att dyka upp. Vi återkommer med lite tid och plats och sånt. u fler desto roligare blir det. Kanske till och med kan starta en liten friluftsförening på egen hand : ) Paddlingsarrangemang kommer också framöver. Bara att jag inte kan planera just nu, men kanske någon annan vill dra igång det hela?

Jag kommer gärna med...om det är OK?...även om jag just hittade tråden o inte vart med i diskussionerna från början.
Måste bara kolla av datumet med min kalender...som jag vet är lite tajt såhär års, jobbar på skola...o pluggar själv dessutom.

Cina
 
hänger gärna med!

Jag precis som Cina hittade precis den här tråden men även jag hänger gärna med. ;)

Var och pratade med folket på NPK igår, tyvärr verkar det som om sommarens kurser där är fullbokade och därmed kan det vara svårt att bli medlem och få tillgång till paddeltid detta året. De ska återkomma hur det ligger till om man går en kurs någon annanstans.

Var och när hade ni tänkt grilla den 9 maj?

/Johanna
 
Jag precis som Cina hittade precis den här tråden men även jag hänger gärna med. ;)

Var och pratade med folket på NPK igår, tyvärr verkar det som om sommarens kurser där är fullbokade och därmed kan det vara svårt att bli medlem och få tillgång till paddeltid detta året. De ska återkomma hur det ligger till om man går en kurs någon annanstans.

Var och när hade ni tänkt grilla den 9 maj?

/Johanna

Låt mig gärna veta vad som kommer från NPK, jag skulle vilja komma åt en kursplats oxå. Grillningen ska utlysas här såg jag i nåt tidigare inlägg, så vi väntar väl tålmodigt. Jag har kollat upp hur mitt liv ser ut den dagen...kan vara i Gbg 16:00 som tidigast, har sonen. Men jag kan ju alltid ansluta er andra om ni inte dragit alltför långt ut i obyggden!

//Cina
 
Oj, här har ju hänt massar sen jag läste sist :) Kul!!

För min del är det nog tajt att hinna med paddling under maj men i sommar hänger jag med glädje med ut! :) Grillkväll låter trevligt, hänger gärna med om det inte är för tidigt på dagen!

Jag bokade upp mig på fysikens nybörjartur, någon mer här som skall med på den?
 
Låter trevligt!

Hej!
Köpte just en två-mans kajak (Pouch RZ-85) i helgen o har fått kursplats hos NPK, men inte förrän i slutet av sommaren, men vill förstås gärna komma igång innan dess... Kanske nån med en smula erfarenhet som vill vara med o prova en faltkajak?
Låter som en bra idé med grillkväll ! Jag har nog inte har tid att paddla innan 9/5 (pga tenta..), men säg gärna till innan nästa träff!
Daniel
 
Daniel: Jag testar gärna tvåmanskajak! Jag är en smula erfaren, men kanske inte så mycket mer än just det :) Jag paddlade en del som barn och jag har varit ute i havskajak vid Marstrand och tyckte att det var kul när det blåste upp. Men någon extrem äventyrare är jag inte.


Alla: JA! Grillning låter jättetrevligt! Var och vilken tid? Jag föreslår Skatås eller någon annanstans i Delsjö-området.

/Monica.
 
Det låter bra! Den har inte vart i vattnet på 23 år o jag har inte hunnit köpa några flytkroppar till den ännu, så man får ta det lite försiktigt i början...
Vi får höras av efter min tenta :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...