Gissa position

Det var visst svårt, eller så är det "lågsäsong" för sådana här övningar nu, så här kommer svaret. :)

Bilden är tagen rakt västerut från toppen av Hovdehögen (Skaanhkanjuenie), d.v.s. över skogslandet mot Anarisfjällen. Den tydligt avtecknade sjön på mellandistans är Stortjärnen. Har ränt mycket på skidor där i krokarna i yngre år.
 
Det var visst svårt, eller så är det "lågsäsong" för sådana här övningar nu, så här kommer svaret. :)

Bilden är tagen rakt västerut från toppen av Hovdehögen (Skaanhkanjuenie), d.v.s. över skogslandet mot Anarisfjällen. Den tydligt avtecknade sjön på mellandistans är Stortjärnen. Har ränt mycket på skidor där i krokarna i yngre år.

Är det inte Lapplandsfjällen så är i alla fall jag akterseglad.

Det borde snarare vara högsäsong nu för bildlekar av det här slaget. För att bevisa detta kastar jag in en ny bild. Att det rör sig om Lapplandsfjällen kan ni kanske lista er till från det jag skrivit ovan.

83782df850427a8b57063aa8931b3bfe.jpg
 
Var är denna bild fotograferad?

På väg uppför Vierranvárris sydsluttning längs Västra leden. Fjället till höger heter numera bara 1614, men kallades förr för "Singipakte". I bakgrunden Siŋŋičohkka med sin markerade nisch.

Äsch, fel sluttning -- och för sent... ;)
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.