Primusproblem

Jag har ett problem med Primus Omnilite Ti. Den svarta plastdel vid bränsleflaskan som man skruvar fast bränsleslangen vid har blivit mycket trög att vrida. Någon som vet hur jag löser detta problem? Tacksam för hjälp.
 
Telefon

När det är ett svenskt företag brukar jag ta till den av många glömda uppfinningen nämligen telefonen.

Per
 
90 % av allt trögt är skit i. Gör rent gängorna med en liten styv borste. Plast kan du smörja med siliconfett, se efter i skoputslådan, du har det säkert hemma. Är gängorna skadade kan du behöva byta delen. Om du inte med en nålfil kan fila bort graden/erna.

go tur
 
Nu vet jag inte om det går att plocka isär - men O-ringar som tagit olja/fett kan svälla och det går sedan trögt.

Är det kinestillverkat så finns risken att fabrikaten på eget bevåg byter vitonringarna till något annat utan att fråga beställare för att tjäna några öre extra och hoppas komma undan med det...

Detta hände med Optimus Nova där material byttes till någon svällde och klistrade sig i O-ringväg, man bytte inte gängsnitt och gängtappar i tid utan körde lång förbi minimikraven på gängornas kvalitet att det blev säkerhetsproblem etc. och Optimus tvingades att återkalla brännarna, kort sagt det filades överallt för att ingen av beställaren var där och jagade och kontrollerade kvalitet hela tiden innan det skeppades.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...