K2 believer

Tjena.
Har planerat ett inköp av K2's bräda Believer. Undrar om någon har erfarenheter av denna?
Själv har jag åkt ett gäng veckor å åker både pistat, opistat och lite i parken, men vore bra å få höra lite om brädan innan man köper den.

Ska även köpa ett par boots, men har inte en aning om vilka. Är öppen för förslag i alla prisklasser, bara det är schyssta grejer.
 
När det gäller skor har jag bara ett tips: testa så många du kan i butiker! Ett par skor som sitter skönt och är lätta att komma i och ur är i min mening värda ett par extra hundralappar. Men många gånger är just dom skorna som passar dig inte alls dom dyraste, kanske rent av bland dom billigaste.

Så är du öppen för förslag och struntar i märke så låt fötterna välja. Att köra slut på ett par skor är ganska svårt så jag tror inte du behöver oroa dig över kvalitén så länge du köper någorlunda kända märken (Burton, Ride, 32, Salamon, Forum, Nortwave, Vans, Head, Atomic etc etc) med lite erfarenhet bakom sig.
 
Har du köpt och åkt brädan?

Jag kände lite på den på Hägglunds i Luleå. Den kändes mjuk. Jag kör på K2`s Eldorodo som tyvärr nu är ute ur sortimentet efter dryga 10 år.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...