Veckotävlingen

Rapport: Torsdag 23/4, 7st.

Strålande sol, men blåsigt och riktigt hård vind i byarna.
Blev ganska mycket trolling och elmotorn drog 525W.
 

Bilagor

  • 23april.jpg
    23april.jpg
    62.7 KB · Visningar: 162

Det blev ett kort pass för mig idag. Det var kyligt och när jag efter fyra kast satt bort två drag så tyckte jag att det var dags att sätta streck i räkningen.

Nu kräver jag att du redovisar din metod som tydligen innebär att du får med dig fler drag hem än vad du hade med dig när du gav dig ut.
 
Bra kravställning! Det är säkert fler än jag, som vill veta hur det går till.

Han/hon dyker väl efter dragen precis som killarna gjorde i Mörrumsån när jag vann ABU:s drömresa men då under sommaren när det inte strömmar så mycket. Då gick dom runt och sålde drag för 5 kr/st och dom hade massor av drag med sig.:)
 
En fin timme på fjorden. 3st bleker från 1,3 till 3,3kg och en liten torsk,den hadde kroken i ögat. Så då blev den med hem.

Det blåste 12sek och nor/vind,men fisken var där.
 

Bilagor

  • 70E37083-4C44-4555-B1CA-EFCBB6732951.jpg
    70E37083-4C44-4555-B1CA-EFCBB6732951.jpg
    54 KB · Visningar: 138
  • 214F16F7-A40C-4207-85EF-FCA56FE78534.jpg
    214F16F7-A40C-4207-85EF-FCA56FE78534.jpg
    45.6 KB · Visningar: 142
  • DC55E8CF-12AE-4B12-97FB-EAA54FDDFA41.jpg
    DC55E8CF-12AE-4B12-97FB-EAA54FDDFA41.jpg
    61.4 KB · Visningar: 141
  • BB673A94-8683-4797-ACAA-FEDBE19A39B6.jpg
    BB673A94-8683-4797-ACAA-FEDBE19A39B6.jpg
    45.5 KB · Visningar: 138
0 i fångst idag

Blev inget på dagens mete i ån på gårdens marker. Vattnet sjunker snabbt nu men blev ändå båt som gällde för att komma ut men snart är fiskarna samlade i den lilla rännan igen. Har dock fått ett par fiskar på senare tid i Ån som inte räknas i tävlingen. Sonen beställde ett par matgäddor och född bonnpojk som man är och ägare till fiskevattnet blev ett nät utlagt innan vattnet nått sommarnivå. Detta att lägga ett nät försöker jag göra en gång om året även om det av många inte räknas som rumsrent. 2 gäddor i 2kg:s klassen kunde levereras och den som avnjutis av son och sambo smakade enligt utsago utmärkt
 

Bompass.

Men tänker på passet hela tiden sedan dess. Krokade något som kämpade bra men lossnade efter några minuter.

Det blev ett kort pass för mig idag. Det var kyligt och när jag efter fyra kast satt bort två drag så tyckte jag att det var dags att sätta streck i räkningen.

Nu kräver jag att du redovisar din metod som tydligen innebär att du får med dig fler drag hem än vad du hade med dig när du gav dig ut.

Har tappat den förmågan nu mer.
Har bara lyckats rädda ett bottennapp nyligen genom att bada. Det var kallt men betet var dyrt.

Var också så arg nyligen efter att ha blivit av med ett bete att jag åkte tillbaks dagen efter för att försöka få upp det. Vilket misslyckades. Dock så hittade jag ett skeddrag jag blivit av med några veckor tidigare. Ett riktigt otursdrag det där. Har köpt det tre gånger och blivit av med det på primärpasset var gång. Har lite hjärnspöken med det där draget efter att jag hade en stor följare på första kastet jag använder det. Tänker att någon gång så dyker samma fisk upp igen.
 
Anmälan: Tisdag 28/4. Provar en ny sjö, igen.....
(taktiken att jaga snipor och vägra mete, ser fortfarande bra ut)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.