• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Poängbollen?

När jag går in på "Min sida" finns en röd boll med en siffra och ett "p". Vad är det för poäng (för det är väl poäng som "p" står för?): Vad är poängen med det och hur fungerar denna poängboll? Hur får jag poäng och vad ska jag med dem till?
 
Ahaaa... :) Det hade jag inte tänkt på. Jag såg nåt om "kottar" och trodde det var något man kunde samla för välgörande ändamål.

Men jag fattar fortfarande inte "poängen". Det finns kanske ett intresse av att medlemmarna är aktiva i forum och om man är tävlingsinriktad funkar det. Men det kanske också kan trigga troll som bara jagar poäng? Jag undrade men på mig fungerar det inte, jag har inte det minsta tävlingsinstinkt i mig.

Tack för hjälpen!
 
Och nu gick jag från 90 till 160 poäng bara för att jag var dum i huvet och inte fattade. Plötsligt blev mitt liv mycket bättre... Eller? :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...