har nån handlat på www.bergfreunde.se

Jag har. 2 st mountain hardwear ultralamina 32 och vid annat tillfälle 5 st exped downmat ul 7. Fick rabatt på redan rabatterat pris :). Allt smidigt o leverans på mindre än en vecka. Har däremot ej bhövt reklammera nåt, än.
 
Köpte en ryggsäck där i höstas. Snabb leverans och tydlig kommunikation.

Sent from my F8131 using Tapatalk
 
Jag handlar mycket där. Det enda negativa är att alla returer går till Tyskland och att man betalar själv för frakten i så fall.
 
Jag har handlat där två gånger. Det fungerade mycket bra, snabb frakt, bra packat.
Det enda som var lite negativt är att priserna i svenska kronor på hemsidan stämde inte med summan på Paypal. Det blev några tior dyrare. Antar att det skiljer lite i kursen mellan euro och SEK, någonstans på vägen. Vet inte om Bergfreunde skriver för lågt pris eller om Paypal tar för mycket. Det kanske är annorlunda om man betalar med kort.
 
Betalade du från ditt PP konto eller använde du dem bara för att processa betalningen direkt från ditt kort? Enligt min erfarenhet ger PP sämre kurs än banken, så jag tar aldrig pengar från PP-kontot om sajten använder PP för betalning (i.e. jag loggar inte in på PP).

Annars är det inget konstigt med att det verkliga priset skiljer lite. Kursen ändras ju hela tiden och banken suger väl åt sig lite också. Köpte en grej för runt 400 spänn häromdagen. En summa har varit reserverad på mitt konto i ett par dagar. När köpet bokfördes var summan ungefär 10 kronor högre än den reserverade summan. Har varit med om motsatsen också.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
AnteÅ XXL har tappat en kund... Butiker och leverantörer 26
Farbrorvattenmelon Vad har hänt med "Vad har hänt med Addnature"-tråden? Butiker och leverantörer 9
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
UteMats Outnorth har läckt epostadress? Butiker och leverantörer 66
GustavOh Har outnorth slutat med klätterprylar? Butiker och leverantörer 4
Glännman Friluftsland - någon som har erfarenhet? Butiker och leverantörer 6
kjpil Aldrig mer handla Arcteryx, de har sämre kundservice än försäkringskassan! Butiker och leverantörer 24
smux Team Sportia har ansökt om rekonstruktion Butiker och leverantörer 0
Daniel_75 Någon som har erfarenheter av www.outdoortrekking2010.de Butiker och leverantörer 8
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
pelka Vad har hänt Fritidskompaniet.se Butiker och leverantörer 1
peter1959 Uteliv har öppnat i Norrköping Butiker och leverantörer 3
thureb Globetrotter har ingen butik i Munchen Butiker och leverantörer 25
osli73 Har någon provat Cabela's (www.cabelas.com)? Butiker och leverantörer 1
carpe.diem Myggmedlet MK 19 - har det börjat säljas än? Butiker och leverantörer 0
eaglerock Varför har inte Hilleberg blivit billigare? Butiker och leverantörer 119
granbom Vad har hänt med A-one? Butiker och leverantörer 1
madir Vad har hänt med Tierra? Butiker och leverantörer 15
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
Nitsson Nån som ska till Fair Enough (GetOut) mässan 2010? Butiker och leverantörer 0
sten-ake Nån som ska beställa från USA? Butiker och leverantörer 9
Lilla Blå Nån mer som ska till GetOuts mässa Fair Enough i helgen? Butiker och leverantörer 9
tango Någon som handlat mountain hardwear av annatsvell.com? Butiker och leverantörer 0
joanna Någon som handlat från Ultralight Outdoor Gear efter Brexit? Butiker och leverantörer 9
utesälen Någon som handlat här? Butiker och leverantörer 1
röris www.jesusnetwork.se/ någon som handlat där ifrån Butiker och leverantörer 10
Naturelover Någon som handlat från denna sida? Butiker och leverantörer 45

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...